تبیان، دستیار زندگی
با توجه به اوضاع اقتصادی و سیاسی کنونی کشور، هنوز نمی توانیم به طور قطعی حمایت خود را از کاندیدای خاصی اعلام کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت های انتخاباتی جریان های سیاسی

با توجه به اوضاع اقتصادی و سیاسی کنونی کشور، هنوز نمی توانیم به طور قطعی حمایت خود را از کاندیدای خاصی اعلام کنیم ...

فرآوری: آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

حمایت های انتخاباتی جریان های سیاسی
برای عده ی زیادی از مردم حمایت برخی جریان های سیاسی و احزاب از کاندیدای خاصی برای انتخابات اهمیت وافری داشته و تاثیر زیادی در انتخاب آنها خواهد گذاشت. این حمایت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد زیرا گاهی برخی از مردم تنها بر این مهم بسنده کرده و به فردی که مورد حمایت جریانی خاص است به دور از تحقیقات لازم ، رای می دهند.

در این راستا طی هفته های گذشته اخبار فراوانی به گوش می رسد که حکایت از سوگیری ها و حمایت های جناحی دارد. اعضای برخی جریان های سیاسی کشور حمایت خود را از فردی برای انتخابات 96 اعلام می کنند و چند روز بعد عضو دیگری آن را تکذیب می کند و این مشکلی است که فضای انتخابات آتی را با تنش هایی هر چند کوچک مواجه می کند بنابر این امید آن می رود تا تشکل ها و جریان های سیاسی با ثبات در تصمیمات حمایتی خود کمک بسزایی به انتخاب اقشار مختلف جامعه داشته باشند. در زیر به برخی از حمایت های انتخاباتی اشاره می کنیم :

در این میان آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است دوری از حواشی و رعایت اخلاق سیاسی برای آرامش فضای انتخابات است که تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این امر بوده و هست.

دبیرکل حزب مردم

اخیرا "امرالله شیخیانی" دبیرکل حزب مردم درباره برنامه‌ های انتخاباتی حزب متبوعش ، گفت : "در نشست اخیر شورای مرکزی حزب مردم تصمیم گرفتیم کاندیدای ریاست جمهوری حزب را بعد از دهه فجراعلام کنیم."

شیخیانی با بیان اینکه مواضع و نظرات حزب توسط اینجانب به اطلاع روحانی رسیده است ، خاطرنشان کرد : "عملکرد اقتصادی دولت یازدهم متناسب با وضع کنونی جامعه نیست و دچار نقصان است لذا احتمال حمایت از شخصی غیر روحانی وجود دارد اما تصمیم گرفتیم موضع نهایی حزب در مورد حمایت از روحانی یا هرشخص دیگری را بعد از دهه فجر اعلام کنیم."

دبیرکل حزب مردم با بیان اینکه منشور انتخاباتی حزب به اطلاع اعضای حزب در سراسر کشور رسیده، گفت : "در انتخابات شوراها بصورت منطقه‌ای عمل می‌کنیم. حزب مردم همانند دوره‌ها و عرصه‌های قبل در انتخابات پیشرو، فعال و تأثیرگذار است. شعار انتخاباتی نیز همزمان با معرفی کاندیدای ریاست جمهوری اعلام می شود."

حزب مردم به دبیرکلی امرالله شیخیانی از احزاب حامی دکتر حسن روحانی در انتخابات سال 92 بود. شیخیانی عضو هیئت موسس و شورای مرکزی جبهه اعتدال ‌گرایان نیز هست.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، جمعی متشکل از روحانیون مدرس و محقق حوزه علمیه قم است که پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ در قم بنیانگذاری شد و با مشی "اصلاح طلبی ، تغییر و اصولگرایی انقلابی اصیل" به فعالیت سیاسی در حوزه عمومی کشور و البته حوزه علمیه قم می ‌پردازد.

برخی اعضای این تشکل سیاسی- مذهبی افرادی چون "سید حسین موسوی تبریزی" ، "سید محمدعلی ایازی" ، "محمود صلواتی" ، "محمدتقی فاضل میبدی" و ... هستند که در کنار مجمع روحانیون مبارز ، آنها را می توان دومین تشکل روحانی با گرایش های اصلاح طلبی خواند.

دبیر کل این مجمع (حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی تبریزی) اخیرا درباره انتخابات سال آتی و حمایت های سیاسی مجمع گفت : "در اوضاع فعلی نمی‌توان قاطعانه درباره این موضوع صحبت کرد و گفت که روحانی کاندیدای نهایی است و یا شخصی در کنار وی معرفی خواهد شد. البته موضوع مطرح شدن روحانی به عنوان کاندیدای احتمالی مورد حمایت با توجه به رویکرد مناسبی که از سوی او در چهار اول دوره ریاست ‌جمهوری اتخاذ شده است، دور از دسترس نیست. جلسات مجمع محققین و مدرسین منظم و هفتگی با حضور اعضا در جهت بررسی مسائل روز از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال 96 برگزار می‌شود. "

در این میان آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است دوری از حواشی و رعایت اخلاق سیاسی برای آرامش فضای انتخابات است که تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این امر بوده و هست.


منابع : خبرگزاری تسنیم / خبرگزاری فارس / تابناک