تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه «هنر متعالی» با نمایش آثار هنرهای سنتی ایران از ۱۵ تا ۲۵ بهمن با همکاری موسسه فرهنگی اکو در تهران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه «هنر متعالی» برگزار می‌شود

نمایشگاه «هنر متعالی» با نمایش آثار هنرهای سنتی ایران از ۱۵ تا ۲۵ بهمن با همکاری موسسه فرهنگی اکو در تهران برگزار می‌شود.

بخش هنری تبیان
نمایشگاه «هنر متعالی» ب

پیام آریایی دبیر اجرایی نمایشگاه هنر متعالی گفت: تمرکز این نمایشگاه بر روی هنرهای سنتی ایران است. مجموعه هنرهایی که به عنوان داشته های ارزشمند فرهنگی ایران زمین، در گستره جغرافیای فرهنگی ایران بزرگ، زاده شده، در طول تاریخ رشد و تکامل یافته و امروز نیز بخش مهمی از جریان فرهنگ بومی این سرزمین هستند.

وی افزود: نمایشگاه هنر متعالی در عالی ترین سطح کیفی برگزار می‌شود و تلاش شده تا آثار فاخری از اساتید برجسته هنرهای سنتی ایران به انتخاب شورای عالی هنری و با نظر دبیر هنری نمایشگاه جناب آقای استاد حمید عجمی گردآوری شده و کنار هم نمایش داده شوند تا عملا گوشه ای از توان هنری ایران امروز در سطح ملی و بین المللی به نمایش گذاشته شود.

آریایی ادامه داد: با توجه به میزبانی این نمایشگاه توسط موسسه فرهنگی کشورهای عضو اکو به عنوان یک نهاد فرهنگی بین المللی و تاثیرگذار در منطقه و به طبع آن حضور گسترده سفرای خارجی و رایزنان فرهنگی سایر کشورها، برگزاری نمایشگاه هنر متعالی در این سطح علاوه بر تاثیرگذاری و جریان سازی ملی بازخورد جهانی ویژه ای نیز در پی خواهد داشت. 10 کشور عضو ثابت و رسمی موسسه فرهنگی اکو هستند و این موسسه بین المللی عهده دار تنظیم روابط فرهنگی و انجام هماهنگی های فرهنگی بین این کشورها است.

به گفته پیام آریایی این دوره از نمایشگاه هنر متعالی میزبان آثار اساتید برجسته و تراز اول هنرهای سنتی ایران است. به صورتی که در هر یک از رشته های هنرهای سنتی ایران یک نفر، به عنوان استادی شاخص در آن رشته انتخاب و از ایشان یک اثر جهت ارائه در نمایشگاه دریافت شده است. در این نمایشگاه آثاری از نصرالله افجه ای، غلامحسین امیرخانی، محمد جلیل رسولی، عبدالصمد حاج صمدی، یدالله کابلی خوانساری، محمدباقر آقامیری، مجتبی ملک زاده، حمید ملکیان، حمید عجمی، سلیمان سعید‌آبادی، امیر طهماسبی، مسعود فاضلی مقدم و سرکار خانم نوشین نظری به نمایش درخواهد آمد. این اساتید آثار خود را در رشته های خوشنویسی به خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، رقاع و معلی، نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر و جلدسازی سنتی و نیز نقاشی خط ارائه خواهند داد.

نمایشگاه حاضر سومین دوره از مجموعه نمایشگاه هایی است که تحت عنوان پروژه جهانی هنر متعالی در ایران و سایر کشورها توسط موسسه فرهنگی آراد برگزار میشود. دو دوره گذشته این نمایشگاه در قصر الامارات شهر ابوظبی کشور امارات عربی متحده و مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه در تهران برگزار شده است.

نمایشگاه هنر متعالی عصر روز جمعه 15 بهمن 95 با حضور مقامات و مسئولین فرهنگی کشور، سفرای خارجی و هنرمندان و اهالی فرهنگ به صورت رسمی افتتاح می‌شود و گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو به آدرس تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان نیلوفر، پلاک 3 از روز شنبه 16 تا جمعه 22 بهمن، همه روزه از ساعت 10 تا 19 پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.


منبع: فارس