تبیان، دستیار زندگی
علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی شب گذشته با اجرای آثاری از «مهیار علیزاده» و «فردین خلعتبری» در برج میلاد تهران با یادی از آتشنشانان قهرمان و زنده یاد «همایون خرم» روی صحنه رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای «سوگ» به یاد آتشنشانان

علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی شب گذشته با اجرای آثاری از «مهیار علیزاده» و «فردین خلعتبری» در برج میلاد تهران با یادی از آتشنشانان قهرمان و زنده‌یاد «همایون خرم» روی صحنه رفت.

بخش هنری تبیان
کنسرت علیرضا قربانی

برج میلاد شب گذشته میزبان «علیرضا قربانی» خواننده موسیقی ایرانی و گروهش بود . قربانی در این کنسرت قطعاتی به آهنگسازی «مهیار علیزاده» و «فردین خلعتبری» را اجرا کرد. قربانی در ابتدای این اجرا گفت: هفته گذشته و در جریان فاجعه ساختمان پلاسکو جمعی از آتش‌نشانان غیور و مردم جان خود را از دست دادند. ما هم برای ادای احترام به این عزیزان در این کنسرت قطعه «سوگ» را اجرا خواهیم کرد. اثری که حدود پانزده سال پیش آن را با شعری از «افشین یداللهی» و موسیقی «فردین خلعتبری» تولید کردیم. همچنین اکنون از شما می‌خواهم تا یک دقیقه به احترام درگذشتگان و خانواده‌های داغدار این حادثه سکوت کنید.

در ادامه قطعه «نگاه» با اجرای پیانو بهنام ابوالقاسم و همخوانی گروه کُر اجرا شد. «مهتاب‌تر از باران» سومین انتخاب علیرضا قربانی و گروهش برای حاضرین بود. اثری که چند سال پیش به گوش مخاطبان رسید و سال گذشته نسخه ارکسترال آن در آلبوم «من عاشق چشمت شدم» قرار داشت. قطعه بی‌کلام «راز» که در آلبوم «دخت پری‌وار» چهارمین بخش رپرتوار بود. تغییرات عمده ارکستراسیون و سازبندی باعث شده بود تا این کار هم نسبت به آنچه که تابستان امسال در تالار وحدت اجرا شد متفاوت‌تر باشد.

همچنین فلوت و سایر سازهای بادی در فضاسازی این قطعه حضور پررنگی داشتند. علیرضا قربانی با قطعه «دریای بی‌پایان» به صحنه بازگشت. پس از این اثر و «دوستت دارم» بخش اول کنسرت با قطعه «ایران» به پایان رسید.  قطعه پرطرفدار «پرده نشین» اولین اثر بخش دوم کنسرت بود و سپس اعضای ارکستر با ضرب «بهتاش ابوالقاسم» به سراغ قطعه «صبح آزادی» رفتند. اثری که آواز شنیدنی علیرضا قربانی در آن با پیانو و ویلنسل «آتنا اشتیاقی» همراه شده بود.

دومین اثر بی‌کلام این برنامه، «آسمان من» از ساخته‌های فردین خلعتبری بود. با اتمام این کار انتظارها برای شنیدن قطعه قدیمی «سوگ» به پایان رسید. علیرضا قربانی دوباره و پیش از این کار از شهدای حادثه پلاسکو یاد کرد. ترانه جذاب این قطعه که در رثای قهرمانان این واقعه اسف‌بار بود به همراه ملودی محزون کار با تصاویری از عملیات امداد و نجات در پلاسکو همراه شد که از نمایشگرهای سالن پخش می‌شد.

بخش پایانی این کنسرت هم به سه قطعه پرطرفدار علیرضا قربانی اختصاص داشت. «شب دهم»، «ارغوان» و «من عاشق چشمت شدم» سه قطعه‌ای بودند که در میان طرفداران این خواننده جایگاه متفاوتی دارند و در این کنسرت هم از ابتدا تا پایان با همخوانی حاضرین همراه می‌شد. برای اجرای تیتراژ سریال «مدار صفر درجه» تمامی اعضای گروه کُر وارد صحنه شدند. علیرضا قربانی در پایان کنسرت هم با یادی از زنده‌یاد «همایون خرم» قطعه «از من بگذر» ساخته این آهنگساز شهیر را  اجرا کرد. قطعه «کیمیا» ساخته «آرمان موسی‌پور» و همچنین اجرای مجدد «من عاشق چشمت شدم» پایان بخش این کنسرت بودند.

امین غفاری، آرش اسدنژاد، پوریا اوسانلو، فرمهر بیگلو و نگار فرجی نوازندگان ویولن 1 بودند. نیلوفر محبی، امین عطایی، محسن عبادی، آناهیتا خانزاده و آنیتا واحدی نوازندگان ویولن 2 بودند. میثم مروستی، پریسا پیرزاده و پیمان ابوالحسنی در این برنامه ویولا نواختند. آتنا اشتیاقی و نگار نوراد با ویلنسل اعضای گروه را همراهی کردند. فرشید پاتینیان (کنترباس)، شقایق صادقیان (فلوت)، سایوری شفیعی (کلارینت)، مهسا یوسفی‌نژاد (هورن)، بهتاش ابوالقاسم (سازهای کوبه‌ای) و آرمین خیردان (سینتی سایزر و سازهای الکترونیک) سایر نوازندگانی بودند که در این برنامه به مدیریت هنری و سرپرستی بهنام ابوالقاسم روی صحنه هنرنمایی کردند. سامان صمیمی هم کنسرت مایستر برنامه بود. روشنک کی‌منش، یکتا اعتمادی، آیدا روزبهانه، پریا شکوهی، عماد عامرکاشی، کامران اروج‌زاده، محمد حقیقی و حامد شکرانی هم در گروه کُر بودند.


منبع: فارس