تبیان، دستیار زندگی
سه کنسرت از هنرمندان ایرانی بزودی بر روی صحنه می رود: یکی کنسرتی سنتی در خارج از ایران ، دیگری کنسرتی با بن مایه های غربی در داخل کشور و سرانجام کنسرتی سنتی در ایران.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنسرت هایی تازه

سه کنسرت از هنرمندان ایرانی بزودی بر روی صحنه می رود: یکی کنسرتی سنتی در خارج از ایران، دیگری کنسرتی با بن مایه های غربی در داخل کشور و سرانجام کنسرتی سنتی در ایران.

فراوری- بخش هنری تبیان
کنسرت موسیقی

شرکت در کنسرت های موسیقی یکی از تفریحات سالم و فرح بخش در این روزهای آخر سال است که به مدد دهه فجر نیز حال و هوای دیگری یافته است.

نوربخش، کامکار و بابایی در بروکسل کنسرت برگزار می‌کنند

کنسرت موسیقی

حمید رضا نوربخش، اردشیر کامکار و بهداد بابایی 24 فوریه برابر ۶ اسفند در شهر بروکسل بلژیک روی صحنه می‌روند.

ارشیر کامکار در این اجرا کمانچه می‌نوازد و بهداد بابایی با سه‌تار او را همراهی می‌کند، حمیدرضا نوربخش نیز خواننده این تریو موسیقی ایرانی است.

این کنسرت از ساعت 20 تا 22 روز جمعه 24 فوریه برابر ۶ اسفند در سالن « Centre for Fine Arts» شهر بروکسل برگزار می‌شود. قیمت هریک از بلیت‌های این کنسرت نیز 16 یورو قیمت‌گذاری شده است.

« Palais des Beaux-Arts (BOZAR)» برگزار کننده این برنامه، پیش از این کنسرت‌هایی هنرمندانی چون داریوش طلایی، حسین علیزاده، کیهان کلهر، همایون شجریان، بهداد بابایی و  نوید افقه را در کشور بلژیک برگزار کرده است.

نواختن سه‌تار الکتریک در کنسرت «نیوش»

کنسرت موسیقی

کنسرت گروه موسیقی «نیوش» به خوانندگی و نوازندگی سه‌تار الکتریک توسط سروش قهرمانلو ۱۶ بهمن‌ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

اعضای گروه موسیقی نیوش در این برنامه، قطعاتی از اولین آلبوم موسیقی خود با عنوان «کینه» را که زمستان ۹۴ روانه بازار شد، در کنار چند قطعه جدید برای علاقه‌مندان به موسیقی اجرا می‌کند.

در این کنسرت، بر خلاف اجراى قبل خواننده‌‌گان با فرمى شبیه اپراى ایرانى، در فرم‌هاى مختلفى مانند آوازخوانى، تصنیف‌خوانى و اجراى کُرال چندصدایى،اجرایی به تماشا خواهند گذاشت.

گروه موسیقی نیوش از سال ۸۸ فعالیت‌های خود را آغاز کرد. این گروه تلاش می‌کند با ارائه بیانی نو و استفاده از ریتم‌های کمتر استفاده‌شده و تجربه رنگ‌بندی‌های مختلف در سازبندی ارکستر و همچنین با به‌کارگیری سازهای ایرانی و الکترونیک، تلفیقی میان موسیقی ایرانی با موسیقی راک ایجاد کند. نیوش در ساخت آثارش در کنار اشعار مولانا، از شعر شاعران معاصر مانند عماد خراسانی، گروس عبدالملکیان، حافظ ایمانی و ... استفاده کرده است.

آرش قهرمانلو (خطاط و سرپرست گروه)، سروش قهرمانلو (خواننده و نوازنده سه‌تار و سه‌تار افکت)، کیکاووس مختاری (رهبر ارکستر، تنظیم‌کننده، نوازنده پیانو و سینتی سایزر)، اعضای اصلی گروه موسیقی نیوش را تشکیل می‌دهند. دیگر سازها با نوازندگی اعضای مهمان به صدا درمی‌آیند.

«ارکستر موج نو» در تالار وحدت کنسرت می‌دهد

کنسرت موسیقی

«ارکستر موج نو» علی قمصری روز دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود.  اجرای این گروه که پیش‌تر قرار بود در تاریخ 2 بهمن‌ماه در تالار رودکی برگزار شود؛ به علت اعلام عزای عمومی لغو شده بود. این کنسرت، در سانسى تازه، دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

ساختار این ارکستر متشکل از سازهای موسیقی ایرانی و قطعات آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی تنظیم شده‌ است. در این کنسرت، بر خلاف اجراى قبل خواننده‌‌گان با فرمى شبیه اپراى ایرانى، در فرم‌هاى مختلفى مانند آوازخوانى، تصنیف‌خوانى و اجراى کُرال چندصدایى،اجرایی به تماشا خواهند گذاشت.

خوانندگان کُر از میان بیش از ٦٥٠ شرکت کننده در آزمون ورودى موج نو، و از سراسر ایران انتخاب شده‌اند و رهبرى این ارکستر مانند سال گذشته به عهده‌ پویا سرایى، نوازنده سنتور و مدرس دانشگاه و آهنگساز  خواهد‌ بود.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت از ساعت 14 امروز سه شنبه 5 بهمن‌ماه به سایت‌های فروش بلیت مراجعه کنند. مخاطبینی که پیش‌تر بلیت روز 2 بهمن را تهیه کرده‌اند می توانند با بلیط قبلی خود به تالار وحدت مراجعه کنند (و در همان ردیف درج شده روى بلیت‌شان بنشینند) و یا مبلغ بلیت را استرداد کنند.


منابع: فارس/ ایسنا/ فرهنگسرای نیاوران