تبیان، دستیار زندگی
از واقعیت هایی که به طور علمی برای خنده کشف شده اند، آگاه هستید؟ از مضرات نگه داشتن ادرار چطور؟ پس همراه ما باشید تا مطالب هفته گذشته بخش سلامت را مرور کنیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فواید خندیدن و دلایل ترسناک آرتروز

از واقعیت هایی که به طور علمی برای خنده کشف شده اند، آگاه هستید؟ از مضرات نگه داشتن ادرار چطور؟ پس همراه ما باشید تا مطالب هفته گذشته بخش سلامت را مرور کنیم.

فرآوری : نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان

خنده

خوش فرم کردن بازوها بدون دمبل تا عید

چیزی به عید نوروز نمانده است. خیلی از افراد می خواهند تا قبل از نوروز کمی لاغر شوند و یا می خواهند شکم خود را کوچک کنند و چربی پهلوها را ذوب کنند. در این بین برخی هم هستند که می خواهند بازوهایی خوش فرم داشته باشند و صدالبته وقت رفتن به باشگاه یا ورزش کردن نیز ندارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید چند توصیه ساده برای خوش فرم کردن بازوها داریم.

چگونه منافذ باز پوست را محو کنیم؟

منافذ پوستی در سراسر بدن وجود دارند و یک مسئله بسیار طبیعی هستند، اما بزرگ شدن و نمایان شدن منافذ پوستی، یک امر غیر طبیعی است و از زیبایی صورت می‌کاهد. پوست صورت چرب‌ترین نقطه بدن است و منافذ آن نیز به همین دلیل بیشترین رشد را دارند و بیش از نقاط دیگر بزرگ می‌شوند و به چشم می‌آیند.

واقعیت های علمی درباره خنده

خندیدن علاوه بر این که فضا را تلطیف کرده و به اصطلاح یخ ها را باز می کند، فوایدی نیز دارد که به طور علمی به اثبات رسیده اند. در این مطلب شما را با این فواید آشنا کرده و دعوت می کنیم تا می توانید بخندید، حتی اگر سخت باشد و این همه اخمو نباشید.

ناگفته هایی دردناک از بیماری جذام

جذام یک بیماری عفونی مسری است که بیشتر پوست، اعصاب محیطی، چشم‌ها و مخاط دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر کرده و به مرور به دیگر اعضای بدن سرایت می‌کند.

دلایل ترسناک درد مفاصل 

اگر مفصل شما درد می کند، بدون اینکه دلیل آن را بدانید و یا علائم عجیب و غریبی همراه با درد مفاصل مشاهده می کنید، باید سریعا پیگیر یافتن علت آن باشید. در موارد نادر، درد مفاصل نشان دهنده ی بروز یک مشکل جدی در بدن مانند یک بیماری مسری جنسی و یا یک اختلال خود ایمنی است.

مثانه هم عصبی می شود

مثانه عصبی یا نوروژنیک، از اختلالات عصبی عضلانی است که نه‌تنها از شیوع بالایی برخوردار است، بلکه ممکن است تحت تاثیر بیماری‌هایی چون ام‌اس، دیابت، تومور نخاع، قطع نخاع، دیسک کمر و گردن، دمانس (زوال عقل) و پارکینسون بروز یابد.

بیماری قلب شکسته و پیشگیری از آن

هر کدام از ما وقتی احساسات مان جریحه دار شود، از اصلاح شکستن قلب استفاده می کنیم. اما سندرم قلب شکسته واقعا یک بیماری قلبی است که در آن قلب نمی شکند، بلکه عضله آن ضعیف می شود.

نگه داشتن ادرار بیمارتان می کند

مثانه فقط حجم معینی از ادرار را در خود نگه می دارد و زمانی که بیش از حد پر ‌شود، به مغز علامت نیاز به دفع ارسال می‌کند. در صورت امتناع از دفع به موقع ادرار، شرایط رشد باکتری‌ها فراهم می‌شود و در نتیجه احتمال عفونت افزایش می یابد. در این مطلب به چند پیامد نگه ‌داشتن ادرار اشاره‌ شده است.

راست و دروغ هایی درباره سرماخوردگی

شاید برای خیلی افراد گذراندن فصل سرما بدون سرماخوردگی غیرممکن باشد، اما می توان از سرمای زمستان لذت برد و دچار سرماخوردگی نیز نشد. برای این کار قبل از هر چیز بهتر است ماهیت سرماخوردگی را بهتر بشناسید. در خصوص این بیماری رایج فصل سرما باورهای متعددی وجود دارد که برخی صحیح نیستند. در این مطلب می خواهیم این باورهای رایج را بررسی کنیم.

ابرمیکروب‌ها ؛ میکروب های مرگبار مقاوم به دارو

ابر میکروب‌‌‌ها نه موجودات فضایی هستند و نه هیولاهای حشره‌مانندی که در فیلم‌های علمی- تخیلی در خیابان‌ها وول می‌خورند. ابرمیکروب‌ها (superbugs) میکروب‌های مرگبار مقاوم به داروها هستند که پزشکی نوین تلاش می‌کند با آنها مقابله کند.

کاهش فشار خون بالا با 5 راهکار

فشار خون بالا بیماری ای است که اغلب به صورت نهفته در انسان دیده می شود و زمانی متوجه این مشکل می شویم که شاید خیلی دیر شده باشد.

10 نکته قبل از تزریق پرکننده به لب

استفاده از پرکننده های لب در سال های اخیر محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده است، اما نکات مهمی در این رابطه وجود دارد که همه افراد باید بدانند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.