تبیان، دستیار زندگی
ند حجت الاسلام حسینی کوهستانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: مؤلفان باید پاسخگوی مطالب ضددینی منتشر شده باشند. حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یزد در گفتگو با خبرنگار گروه دین و ان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یزد: مؤلفان در مقابل مطالب ضددینی کتب پاسخگو هستند

حجت الاسلام حسینی کوهستانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: مؤلفان باید پاسخگوی مطالب ضددینی منتشر شده باشند.

حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یزد در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" با اشاره به اینکه مؤلفان کتابهای دینی باید به موضوعات ضد دینی مطرح شده در کتابها پاسخ دهند اظهار داشت: مؤلفان باید این آگاهی را داشته باشند که در مقابل موضوعاتی که خلاف مسائل دینی و اعتقادی مطرح می شود پاسخگو باشند .

وی در ادامه افزود: پاسخگویی به این سئوالات که به اعتقادات افراد ضربه های جدی را وارد می کند می تواند کتابهای جامعی را در حوزه دین ایجاد کند که و علاوه بر این خواندن این کتاب ها تأثیرات مضاعفی را بر مخاطبان خواهد داشت .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یزد تصریح کرد: اهل قلم و مؤلفان باید کتاب های دینی را هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ قلم و نوع نوشته مناسب با نیازهای روز تألیف کنند و از این جهت باید در این کتاب ها ادبیات عصر حاضر و زمان فعلی ایجاد شود در غیر این صورت اگر کتاب منبعی مناسب در ارتباط با نیاز های روز نباشد مفید نخواهد بود و حتی ضعف و آسیبی در این حوزه هم تلقی می شود .

وی در ادامه افزود: اگر شاهد ناکارآمدی برخی از کتاب های دینی هستیم به این دلیل است که نتوانسته اند بر اساس نیاز های روز به مخاطبان پاسخ دهند از این رو با روز آمد کردن موضوعات این کتابها می توان به نیازهای مخاطبان پاسخ گفته و مشکلات موجود در این حوزه را رفع کرد .

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه چاپ کتابهای دینی از جهت کمی و حجمی مناسب بوده است گفت: در سالهای اخیر نشر کتابهای دینی از لحاظ کمی مناسب بوده است اما از نظر کیفی و محتوایی آنطور که شایسته است نتوانسته ایم به نیاز های زمان خود پاسخ دهیم .

وی تأکید کرد: ضرورت ایجاب می کند که اهل نظر به حوزه نشر کتاب های دینی کنترل و نظارتی قوی داشته باشند تا از انجام فعالیتهای موازی و یا نشر مجدد و تکراری کتاب در این عرصه جلوگیری شود .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یزد تصریح کرد: اگر کتابی توسط یک نویسنده آگاه و اهل علم تألیف نشود محتوایی ضعیف خواهد داشت و در این راستا این کتاب از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار نمی گیرد و در صورتی هم که کسی به مطالعه آنها توجه مبادرت ورزد، محتوای سست این کتاب افکار و اعتقادات او را تحت تأثیرات منفی خود قرار می دهد از این رو لازم است که کتاب های دینی هم از لحاظ کمی افزایش داشته و هم از لحاظ کیفی دقیق و جامع باشند .

وی با اشاره به ضعفی که بر مؤلفان کتابهای دینی وارد می شود گفت: برخی از مؤلفان توانایی ارائه کتابهای دینی را ندارند و نمی توانند مباحث مطرح شده را به خوبی تبیین کنند این امر خود آسیبی را به عرصه کتاب های دینی وارد می کند علاوه بر این در زمینه کتابهای دینی مشکل دیگری که مطرح می شود این است که قیمت کتابها گران است و مخاطبان به خریداری این کتاب های تمایلی نشان نمی دهند .

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: در جامعه ما میزان مطالعه کتاب بسیار اندک است در حالی که ما بسیاری از علوم را شاهد هستیم که در قالب های دینی می گنجند . برای بهبود این شرایط لازم است که برای دانش آموزان در مدارس فرصتی را برای مطالعه اختصاص دهیم تا فرهنگ کتاب خوانی را از همان دوران ابتدایی در میان جوانان ترویج دهیم .