تبیان، دستیار زندگی
رمان «پتش خوارگر ۳: بر بنیادهای هستی» نوشته آرمان آرین به زودی از سوی نشر افق منتشر می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلد سوم از «پتش خوارگر» منتشر می‌شود

رمان «پتش خوارگر ۳: بر بنیادهای هستی» نوشته آرمان آرین به زودی از سوی نشر افق منتشر می‌شود.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

آرمان آرین  از انتشار جلد سوم از پنج گانه «پتش خوارگر» خبر داد و گفت: در پنج‌گانه «پَتِش خوارگر»، فضای حاکم بر جهان اوستا، به‌ویژه یشت‌ها و وندیداد گرفته شده و شخصیت‌های ریز و درشت، گمنام و پرنام، مینوی و گیتوی همگی در کنار هم و در قالب یک داستان واحد و بسیار پرماجرا منسجم شده‌اند. به گفته نویسنده سه‌گانه «پَتِش خوارگر»، در این رمان، چکیده همه فضاها، حس‌ها، شخصیت‌ها، مکان‌ها، اسطوره‌ها و حماسه‌های درون اوستا و افزون بر آن بندهش که کامل‌کننده بخش‌های نایاب داستانی اوستاست نیز در آن لحاظ شده‌اند.

نویسنده رمان «پتش خوارگر» در توضیح معنای این واژه بیان کرد: پتش خوآرگر، نام سرزمینی در شمال ایران و استان مازندران کنونی است که امروزه «سوادکوه» نام دارد و آلاشت و زیرآب و... را در برمی گیرد و البته در گذشته، منطقه بزرگ تری را شامل می شده است.

به گفته آرین، نام سرزمین پتش خوآرگر در کتاب بُندَهِش و کتیبه «بیستون» داریوش بزرگ هخامنشی آمده که به مرور با تغییر به واژگان «تش خوآرگر / فَر شواد گر / سواد گر» به شکل امروزین، دگرگون شده است. برخی احتمال داده اند که معنای احتمالی این واژه، «سرزمین دارنده کوه و دشت و دریا» باشد.

نویسنده رمان ۵ جلدی «پتش خوارگر» گفت: این پنج گانه برای نخستین بار در تاریخ، به بازآفرینی داستان های اوستا و بندهش در کالبد رمان می پردازد و دو جلد نخست آن با نام های «حماسه سرآغاز» و «مردی از تبار اژدها» منتشر شده اند و «پتش خوآرگر ۳: بر بنیادهای هستی» در نشر افق، در مراحل پایانی تولید و فنی است و به زودی، پس از طی مرحله مجوز، به دست مخاطبان خود خواهد رسید.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .