تبیان، دستیار زندگی

او را می بینیم ولی نمی شناسیم!

غیبت حضرت مهدی علیه السلام به معنای نبودن امام نیست، بلکه طبق روایات حضرت در میان مردم رفت و آمد می کنند و مردم ایشان را می بینند اما او را نمی شناسند. مانند حضرت یوسف علیه السلام که در میان مردم زندگی می کرد ولی مردم او را نمی شناختند تا اینکه خداوند به
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

 
امام زمان، امام دوازدهم، امام مهدی،

حجت الاسلام سیدمرتضی نبوی کارشناس مهدویت در باب غیبت حضرت می گوید:

غیبت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه به معنای حاضر نبودن امام نیست، بلکه این است که از دیدگان ما پنهان است. امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: «در دوره غیبت امام غایب، مردم از حدود و چارچوب احکام شرع خارج خواهند شد و بسیاری از آنها گمان خواهند کرد که حجّت الهی از دنیا رفته و امامت پایان پذیرفته است؛ ولی سوگند به خدا در چنین دوره ای حجّت خدا در بین مردم و در کوچه و بازار آنها در حال رفت و آمد خواهد بود و وی حرف های مردم را خواهد شنید. او مردم را خواهد دید؛ ولی آنها تا زمان معینی که خداوند مقرّر کرده است قادر به دیدن آن حضرت نخواهند بود» (بحارالانوار، ج 28، ص 70) ابی بصیر از امام صادق علیه السلام نقل نموده که آن حضرت فرمود: در صاحب این امر سنّتهایی از انبیا وجود دارد؛ سنتی از موسی بن عمران و سنتی از عیسی و سنتی از یوسف و سنتی از محمد صلوات اللّه علیهم«مِنْ یُوسُفَ فَالسِّتْرُ یَجْعَلُ اللّهُ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ الْخَلْقِ حِجابا یَرَوْنَهُ وَلا یَعْرِفُونَهُ» سنت او از یوسف، مستور بودن است. خداوند بین او و خلق حجابی قرار می دهد. مردم او را می بینند، امّا نمی شناسند(کمال الدین و تمام النعمه، ص ۲۳۴، ح11)

حجت الاسلام کریمی کارشناس در حوزه مهدویت ادامه می دهد:

با اینکه ما نسبت به حضرت غافل هستیم ولی او ما را فراموش نمی کند و در تمامی مراحل زندگی از افراد دستگیری می نمایند. اگر روزی پول مان را گم کنیم همه عزم مان را برای پیدا کردن آن جزم می کنیم. پس چه شده که این حالت برای ما نسبت به حضرت وجود ندارد و بی تاب نبودنش نیستیم؟! معلوم می شود هنوز اهمیت وجود امام برای ما روشن نگردیده است.

 

 


 

 

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.