تبیان، دستیار زندگی
امسال تاکنون 170 خودروی حامل محموله های غیرمجاز دام زنده یا فرآورده های خام دامی در استان خراسان شمالی، توقیف و با آن ها برخورد قانونی انجام شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقیف 170 خودروی حمل غیرمجاز محموله های دامی در خراسان شمالی

امسال تاکنون 170 خودروی حامل محموله های غیرمجاز دام زنده یا فرآورده های خام دامی در استان خراسان شمالی، توقیف و با آن ها برخورد قانونی انجام شده است.

بخش حقوق تبیان

وقیف 170 خودروی حمل غیرمجاز محموله های دامی در خراسان شمالی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، کارشناس مسئول قرنطینه این اداره کل در این باره گفت: این خودروها که از دامپزشکی مبدأ، گواهی بهداشتی و قرنطینه ای لازم را دریافت نکرده بودند، به مراجع قضایی ارجاع شدند و علاوه بر صدور احکام جزای نقدی حسب مورد برای متخلفان، محموله ها نیز ضبط و دام ها به کشتارگاه فرستاده شدند.
دکتر ابراهیم تقوایی مقدم ادامه داد: در این ارتباط، 26 رأس گاو و گوساله و 130 رأس گوسفند توقیف شده از این خودروها با حکم قانون، به کشتارگاه ارسال و ذبح شدند و 6 و نیم تن آلایش مرغی غیرمجاز هم معدوم شده است.
وی با افزودن این که بیشتر این کشفیات در پست قرنطینه منطقه چمن بید شهرستان مانه و سملقان رخ داده است، تصریح کرد: به منظور تضمین سلامت مصرف کنندگان فرآورده های دامی و صیانت از سرمایه دامی استان و جلوگیری از سرایت بیماری های احتمالی، با همکاری پلیس و راهداری با خودروهایی که بدون اخذ مجوز دامپزشکی، به حمل دام و طیور یا فرآورده ها می پردازند، برخورد شدید قانونی می شود.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .