تبیان، دستیار زندگی
راهنمایان گردشگری جهان از ۴۵ ملیت در سالن اجلاس سران دور هم جمع شده اند تا کنوانسیون ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری را برگزار کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز کنوانسیون گردشگری ۲۰۱۷ در تهران

راهنمایان گردشگری جهان از ۴۵ ملیت در سالن اجلاس سران دور هم جمع شده‌اند تا کنوانسیون ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری را برگزار کنند.

بخش گردشگری تبیان

آغاز کنوانسیون گردشگری ۲۰۱۷ در تهران

به گزارش تبیان از مهر؛ همایش اصلی کنوانسیون ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری جهان پیش ازظهر امروز شنبه ۹ بهمن ماه در سالن اجلاس سران کشورها با حضور رئیس جمهور، مسئولان سازمان میراث فرهنگی، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری، نهاوندیان، طالب ریفائی رئیس سازمان جهانی گردشگری و مهرعلیزاده برگزار شد.

در این برنامه زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار، امسال سال بین‌المللی گردشگری پایدار برای توسعه اعلام شده است که نشان از جایگاه جهانی گردشگری در معاش و تمرکز ویژه برای ارتقای این صنعت است.

وی گفت: اشتغال کامل و مولد تا حد زیادی در گرو جامعه بین‌المللی بوده و مستلزم نگاه کاملا تخصصی است که ترویج فرهنگ و احترام به فرهنگ‌های مختلف از آن نشأت می گیرد.

احمدی پور ادامه داد: راهنمایان پیشانی صنعت گردشگری هستند چون ارائه دهنده اطلاعات به گردشگر بوده و مهمترین عنصر در صنعت گردشگری به حساب می‌آیند. آنها به راحتی می‌توانند تصویر مطلوبی از یک کشور ارائه کرده و یا حتی آن را مخدوش کنند. سازمان میراث فرهنگی تلاش میکند تا زیرساخت‌ها را برای حضور گردشگران فراهم کند. ما اکنون حدود یک میلیون معلول در کشور داریم که باید توجه بیشتری به آنها شده و زمینه ها را برای حضور در آنها در صنعت گردشگری فراهم کنیم.

در ادامه این برنامه طالب ریفائی رئیس سازمان جهانی گردشگری نیز گفت: از اینکه در ایران هستم بسیار خوشحالم که می‌توانیم با مردمان خوشرو و آغوش باز مردمان ایران روبرو شوم.

در ادامه این برنامه آرش نورآقایی رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری نیز گفت: از دو سال پیش که میزبانی هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری را پذیرفتیم با همکارانمان در ایران بسیار سخت کار کردیم تا نشان بدهیم که بتوانیم یک خوش آمدگویی گرمی را اعلام کنیم. حدود ۳۲۰ چهره گشاده داریم که در کنارمان هستند. ما در ایران بناهای تاریخی، غذای خوب و اماکن گردشگری زیادی داریم که می توانند خوش آمدگوی ما باشند. در طول سالهای گذشته تورگردانان با انرژی بسیاری کار کردند تا امروز میزبان شما باشیم و شما نیز در اینجا حضور دارید که داستان ایران را برای دیگران تعریف کنید.

وی گفت: ما تورگردان هستیم و به عنوان تیری عمل می‌کنیم که پیغام دوستی را به دیگران برسانیم. همانطور که آرش کمانگیر تیری را برای تعیین مرزها انداخت. کنوانسیون گردشگری راهنمایان تنها برای این نیست که ما با همکاران کشورهای دیگرمان آشنا شویم بلکه فرصتی است که ایرانیان بتوانند کنوانسیون را بهتر برگزار کنند. به همین دلیل می خواهیم هموطنانمان را با حرفه  گردشگری نیز بیشتر آشنا کنیم.

نورآقایی گفت: کانون سراسری راهنمایان گردشگری در ایران نه تنها میزبان کنوانسیون است بلکه دو کتاب و یک مجله نیز منتشر کرده است.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری گفت: این موضوع نشان می دهد که تورگردانان نه تنها در حرفه خودشان استعداد دارند بلکه کارهای فرهنگی دیگری را نیز انجام می دهند.

سازمان جهانی گردشگری سال ۲۰۱۷ را سال توسعه پایدار اعلام کرده است و امروزه گردشگری به فعالیت جدی در این حوزه تبدیل شده است چنانکه از هر ۶ نفر یک نفر در سال به سفرهای خارجی می رود که این نشان می‌دهد سفر یک فعالیت تجملی نیست و ما به زودی در دنیا صاحب انقلاب در حوزه سفر و گردشگری خواهیم بود.

در ادامه این برنامه طالب ریفائی رئیس سازمان جهانی گردشگری نیز گفت: از اینکه در ایران هستم بسیار خوشحالم که می‌توانیم با مردمان خوشرو و آغوش باز مردمان ایران روبرو شوم.

وی گفت: خوشحالم که در بهترین زمان این کنوانسیون برگزار شد و ما می‌توانیم گرد هم آمده و از تجارب یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهانی گردشگری تصریح کرد: من به مردم دنیا پیشنهاد می‌کنم که به ایران سفر کنند چرا که مردم ایران خوب و ملتی فوق‌العاده هستند و با آغوشی گشاده میزبان آنان خواهند بود. ایران همچنین کشوری بسیار مهمی است همچنان که در سازمان گردشگری جایگاه خاصی دارد و در قلب جاده ابریشم قرار گرفته است.

وی افزود:سازمان جهانی گردشگری سال ۲۰۱۷ را سال توسعه پایدار اعلام کرده است و امروزه گردشگری به فعالیت جدی در این حوزه تبدیل شده است چنانکه از هر ۶ نفر یک نفر در سال به سفرهای خارجی می رود که این نشان می‌دهد سفر یک فعالیت تجملی نیست و ما به زودی در دنیا صاحب انقلاب در حوزه سفر و گردشگری خواهیم بود.

طالب ریفائی با اشاره به اینکه مشارکت گردشگری برای صلح مدنظر است، گفت: بهتر است که کلیشه‌ها را بشکنیم و هیچ کشوری نباید دیوار بسازد و باید مرزها را باز کنیم. خوشحالم که می‌توانم آغوش‌های باز و صورت‌های باز را ببینم و برای نیروهایی که می‌خواهند ما را منزوی کنند این موقعیت بهترین است. اکنون می‌توانیم با دور هم جمع شدن پاسخ آنها را بدهیم البته ما باید تفاوت‌هایی را که داریم بپذیریم و کار اصلی باید این باشد که این دنیا به دنیای بهتر تبدیل کنیم. بنابراین تورلیدرها تجارب خوبی دارند و در این حوزه می توانند نقش مهمی داشته باشند.

این مراسم که اکنون در سالن اجلاس در حال برگزاری است و از فردا نیز تورهای گردشگری «پس تور» برای راهنمایان گردشگری خارجی برگزار خواهد شد.


منبع : مهر