تبیان، دستیار زندگی
مدیر شعب بانک مسکن هرمزگان گفت: کارکنان و مشتریان این بانک ، امسال برای سومین سال متوالی برای آزادی زندانیان دیه و جرائم غیرعمد پیشقدم شده و با جمع آوری کمک هایی سعی دارند با آزادسازی چند نفر از زندانیان ، قبل از فرا رسیدن سال جدید آن ها را به آغوش خانوا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانک مسکن هرمزگان به یاری زندانیان جرائم غیرعمد شتافت

مدیر شعب بانک مسکن هرمزگان گفت: کارکنان و مشتریان این بانک ، امسال برای سومین سال متوالی برای آزادی زندانیان دیه و جرائم غیرعمد پیشقدم شده و با جمع آوری کمک هایی سعی دارند با آزادسازی چند نفر از زندانیان ، قبل از فرا رسیدن سال جدید آن ها را به آغوش خانواده بازگرداند.

بخش حقوق تبیان

زندانیان جرائم غیر عمد

عقیل زینلی در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان با مشارکت بانک مسکن و ستاد دیه استان افزود: در 2 سال گذشته این مراسم در ماه رمضان انجام می شد اما امسال به دلیل برخی مشکلاتی که پیش آمد نتوانستیم این کار را انجام دهیم به همین دلیل بهترین زمان انجام این کار، نزدیک سال جدید بود تا بتوانیم تعدادی از این افراد را به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی بیان داشت: سال نخست جشن گلریزان آزادی زندانیان در استان هرمزگان انجام شد و مدیریت شعب بانک مسکن در دیگر استان ها و حتی در مرکز نیز با الگوگیری از هرمزگان در سال دوم این کار را انجام دادند که زمینه آزادسازی تعداد زیادی از زندانیان را در کشور فراهم کرده است.

مدیر شعب بانک مسکن هرمزگان اظهارکرد: در جشن گلریزان سال گذشته بانک مسکن ، 400 میلیون ریال جمع آوری شد و زمینه آزادی 6 زندانی فراهم شد.

زینلی گفت: شرکت در این کار خداپسندانه باید در همه ماه های سال انجام شود و ما شاهد بودیم امسال با اینکه از معنویت ماه مبارک رمضان برخوردار نبودیم باز خیران مشارکت خوبی در این جشن داشتند تا بتوانند به همنوعان خود کمک نمایند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد ناخواسته به زندان افتاده اند ، خاطرنشان کرد: بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد ناخواسته و به دلیل اتفاق به زندان افتاده اند و ما به عنوان یک انسان وظیفه داریم دست آنها را گرفته و زمینه آزادی این زندانیان را فراهم نمائیم.

مدیرشعب بانک مسکن هرمزگان با بیان اینکه برگزاری این مراسم ها باید در همه ادارات و نهاد ها انجام شود ، عنوان کرد: با برگزاری جشن گلریزان در سایر نهادها و سازمان ها می توانیم شاهد این باشیم که تعداد بیشتری از زندانیان از زندانهای استان آزاد شده و به کانون خانواده خود بازمی گردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد ناخواسته به زندان افتاده اند ، خاطرنشان کرد: بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد ناخواسته و به دلیل اتفاق به زندان افتاده اند و ما به عنوان یک انسان وظیفه داریم دست آنها را گرفته و زمینه آزادی این زندانیان را فراهم نمائیم.

یکی از خیران و مشتریان بانک مسکن هرمزگان نیز در این مراسم گفت: در بسیاری از موارد تلاش می شود تا با دادن جان خود ، جان دیگری را نجات دهیم اما امروز این مراسم برگزار شده تا مالی داده شود و جانی نجات پیدا کند.

محمدی اظهارداشت: شاید بدهی افرادی که در زندان هستند ، زیاد باشد اما با کمک های اندک افراد می توان به این افراد کمک کرد و جانی دوباره به آنها بخشید.

وی خاطرنشان کرد: زندانیان چشم به دستان خیران و نیکوکاران دارند تا با کمک های خود آنها را از زندان آزاد کنند و خانواده های آنها نیز چشم به راه هستند تا آنها از زندان آزاد شوند و چه خوب است که ما زمینه آزادی این افراد را فراهم نماییم.

این خیر اضافه کرد: افرادی که در کارهای خیر مشارکت می کنند، دادن کار خیر آنها در جایی ثبت می شود و نتیجه آن هم در دنیا و هم آخرت خواهند دید.

وی گفت: مردم ایران دل های بزرگی دارند که بهم نزدیک است تا بهم کمک کنند و ما می توانیم با صرفه جویی هزینه ها در جاهایی که نیاز ضروری نیست در این کارها مشارکت کرده و دلهایی را شاد کنیم.

گفتنی است در پایان مراسم از سوی بانک مسکن از خیرانی که در سال گذشته در این امر خداپسندانه شرکت کرده و با کمک های خود زمینه آزادی تعدادی از زندانیان را فراهم کرده بودند ، تجلیل شد. هم اکنون 130 زندانی دیه و جرائم غیرعمد با بدهی 165 میلیارد ریال در زندانهای استان چشم انتظار کمک های مردمی هستند.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .