تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون فعلی تامین اجتماعی باید بازنگری شود و نیازمند تنقیح ( اصلاح) است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیاز به بازنگری در قوانین سازمان تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون فعلی تامین اجتماعی باید بازنگری شود و نیازمند تنقیح (اصلاح) است.

بخش حقوق تبیان

سید تقی نوربخش

سید تقی نوربخش در همایش روسا و کارشناسان واحدهای حقوقی سازمان تأمین اجتماعی در اصفهان افزود: قانون فعلی تأمین اجتماعی قدمت ٤٠ ساله دارد که در طی این مدت الحاقات زیادی به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای قانون تامین اجتماعی پس از تصویب، بخشنامه ها و دستور العمل های زیادی صادر شده است، اظهارکرد: بسیاری از این بخشنامه ها متناسب با زمان نیست و نیازمند تنقیح است.

وی، تنقیح قوانین تامین اجتماعی را از برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: قوانین باید با روش علمی و بصورت کارشناسی اصلاح و بازنگری شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه حفظ اموال عمومی از اولویت های این سازمان است، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی حفظ حقوق فردی بیمه شدگان و رعایت حقوق عمومی بصورت همزمان مورد توجه است.

نوربخش افزود: رویکرد سازمان تأمین اجتماعی قانونمداری است و فرهنگ سازی و ایجاد ساختار مناسب برای اجرای صحیح قانون در اولویت های این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه قانون گرایی، برنامه محوری، پاک دستی و پاسخگویی از راهبردهای مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: اگر قانون در همه فرآیندهای سازمان رعایت شود از بسیاری مشکلات و چالش ها پیشگیری می شود و حتی اگر به قانون نیز نقد داشته باشیم باید بدانیم که قانون برای همه لازم الاجرا است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر وجود اراده کامل برای اجرای صحیح و دقیق قانون در سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: قانونمداری به عنوان اولین راهبرد مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی مطرح است و این راهبرد با جدیت دنبال می شود. وی اظهارکرد: در سه سال گذشته شاهد گسترش روحیه و تفکر قانونمداری در بدنه اجرایی سازمان تامین اجتماعی هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از دستاوردها و افتخارات سازمان تأمین اجتماعی کاهش مراجعات بیمه شدگان و ذی نفعان این سازمان به دیوان عدالت اداری است که این وضعیت حاصل بهبود خدمات، رعایت دقیق قانون و افزایش رضایتمندی جامعه زیرپوشش است.

وی با اشاره به تشکیل شورای حقوقی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این شورا اساتید رشته حقوق و قضات حضور دارند و بر اجرای صحیح قانون در سازمان تأمین اجتماعی نظارت می کنند. نوربخش با بیان اینکه در سازمان تأمین اجتماعی برای نهادینه شدن قانونمداری، ساختار سازی شده است، افزود: در سه سال گذشته حتی یک پرونده در سازمان بازرسی کل کشور درباره سازمان تأمین اجتماعی تشکیل نشده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش گفت: همدلی و وحدت رویه بین سازمان تأمین اجتماعی و دیوان عدالت اداری وجود دارد.

عبدالرحمن تاج الدین افزود: نتیجه این همدلی و همکاری، خدمت رسانی آسان و سریع به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه ایفای تعهدات قانونی توسط سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه است ، افزود: اجرای دقیق قوانین و مقررات زمینه ساز افزایش رضایتمندی مردم است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از دستاوردها و افتخارات سازمان تأمین اجتماعی کاهش مراجعات بیمه شدگان و ذی نفعان این سازمان به دیوان عدالت اداری است که این وضعیت حاصل بهبود خدمات، رعایت دقیق قانون و افزایش رضایتمندی جامعه زیرپوشش است.

تاج الدین ادامه داد: همه تصمیم گیری ها و سیاست گذری ها در سازمان تأمین اجتماعی با تعامل با دیوان عدالت اداری و مجلس شورای اسلامی انجام می شود و رعایت کامل قانون در همه امور سازمان در اولویت قرار دارد.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش گفت: برقراری تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری نشاندهنده وجود روحیه قانون گرایی در سازمان تأمین اجتماعی است.

' محمد حسن زدا ' با بیان اینکه بخش مراجعات مردم به دیوان عدالت اداری برای مسائل مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی دسته بندی شده است، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده بخش عمده این مراجعات مربوط به ادعای سابقه کار و درخواست احتساب سابقه بیمه از سوی افراد مختلف است.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با دیوان عدالت اداری برای اجرای قوانین مربوط به ادعای سابقه تأمین اجتماعی، گفت: امیدواریم با هماهنگی های انجام شده شاهد رسیدگی سریع تر به درخواست های مطرح شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی باشیم تا بیمه شدگان نیازمند مراجعه به دیوان عدالت اداری نباشند.

در این همایش، از قضات برتر دیوان عدالت اداری، کارشناسان حقوقی برتر ادارات کل استانی و مدیریت درمان و همچنین از مدیران کل و درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تقدیر شد.

از جمعیت پنج میلیون و 80 هزار نفری استان سه میلیون و 300 هزار نفر برابر با 65 درصد از جمعیت استان زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند .

43 شعبه اصلی، 23 شعبه اقماری و 16 کارگزاری به کارگران و جامعه هدف این سازمان در استان اصفهان خدمات ارائه می دهند.

منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .