تبیان، دستیار زندگی
فرماندار شهرستان خاش در استان سیستان و بلوجستان گفت: با هدف حفظ اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست باید واگذاری اراضی، طرحها و نیز صدور اسناد مالکیت براساس قانون و رعایت ضوابط انجام شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرماندار خاش: واگذاری اراضی به متقاضیان بر اساس قانون انجام شود

فرماندار شهرستان خاش در استان سیستان و بلوجستان گفت: با هدف حفظ اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست باید واگذاری اراضی، طرحها و نیز صدور اسناد مالکیت براساس قانون و رعایت ضوابط انجام شود.

بخش حقوق تبیان

واگذاری اراضی به متقاضیان بر اساس قانون انجام شود

محمداکبر چاکرزهی در نشست شورای حفاظت از اراضی شهرستان خاش بیان کرد: تمام تلاشها باید به این سمت باشد که از تشکیل روستاهای جدید که بار مالی برای دولت دارد و زمینه را برای سوء استفاده زمین خوران و سودجویان فراهم می کند، پیشگیری شود.
وی اظهار داشت: طی کردن روال قانونی برای اجرای طرحها و واگذاری زمین به مردم در جهت رفع مخاطرات و نیز حفاظت از محیط زیست و عرصه های ملی و منابع طبیعی از اولویتهای مهم دولت به شمار می رود.
فرماندار خاش ادامه داد: تقویت ارتباطات و تعامل با ادارات و نهادها و مقامات قضایی، امنیتی و انتظامی گره گشا در امور بوده و قطعا از وارد آمدن خسارت به مردم و دولت جلوگیری می کند.
چاکرزهی ضرورت تعیین تکلیف طرحهای کشاورزی، دامی و صنعتی را براساس قانون متذکر شد و تلاش برای حل مشکلات آب و برق روستاهایی که در سال گذشته با تشکیل کارگروهی برای مشکلات منابع طبیعی آنها تصمیم گیری شد را مورد تاکید قرار داد.
دادستان شهرستان خاش نیز با بیان اینکه از وظایف مهم دادستانی پیشگیری از وقوع جرم و نیز تعقیب مجرمان است گفت: پدیده های زمین، دریا، کوه، دشت و بیابان و جنگل خواری از معضلاتی هستند که دغدغه ها و مشکلاتی را برای مردم و دولت و نیز حوزه قضایی و تمام ارکان جامعه ایجاد می کند.
رضا حکمتیان بیان کرد: برخی افراد سودجو در جامعه با نفوذ و توان خود تلاش می کنند بیت المال و حقوق مردم را پایمال کنند لذا ضروری است همه دستگاهها بصورت جدی پای کار بیایند و از زمینه های وقوع و شکل گیری جرم پیشگیری کنند.
مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد خاش هم گفت: اقداماتی که در دولت و نیز حوزه قضایی انجام می شود در راستای خدمت رسانی به مردم و کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی بوده و قطعا مردم نیز با آگاهی مسیرهای قانونی را در این موضوعات می پیمایند.
محمدرضا بهادرزهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خاش نیز از تشکیل 61 پرونده تخلف و رفع 140 هکتار از اراضی ملی از چنگ متخلفان و متصرفان اراضی ملی در سال 94 و 95 خبرداد و گفت: متاسفانه بخش بزرگی از تخلفها در حوزه اراضی ملی مربوط به نهادهایی بوده که در پوشش و یا زیر چتر حمایتی دولت فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش هم اظهار داشت: تلاش مسئولان برای افرادی که سرپناه نداشته و نیاز به مسکن دارند از مباحثی مهم بوده که باید شکلی قانونی به خود بگیرد و در این موضوع ادارات امور آب و بنیاد مسکن باید جدی تر پای کار بیایند و از وقوع پدیده های جرم جلوگیری کنند.
امان الله طوقی افزود: امور آب با جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز و بنیاد مسکن نیز با تملک کردن زمین و واگذاری قانونی آن به مردم می توانند به رفع بخش بزرگی از مشکلات کمک کنند.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم گفت: اخذ استعلام از شهرداری برای ساخت و سازها و واگذاری خدمات در زمینهای حاشیه شهر و مجاور رودخانه ها برای پیشگیری از تخلفات و کاهش دادن خسارت به مردم و دولت ضروری است.
وی ضرورت تعیین تکلیف اراضی مربوط به مسکن و شهرسازی را متذکر شد.
جواد عرب رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاش هم اهمیت نظارت بر فعالیت استخراج کنندگان معادن و پیشگیری از پدیده قاچاق چوب را یادآوری کرد.
قدرت شهیکی رئیس اداره برق شهرستان خاش هم گفت: این اداره بدون مجوز شورای حفاظت از اراضی و اداره منابع طبیعی در مباحث برق رسانی و توسعه خدمات برق اقدام نمی کند.
محسن قلندرزهی نماینده دادستان و مسئول دبیرخانه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سرهنگ غلامرضا نورا جانشین ستاد فرماندهی انتظامی و یارمحمد شهنوازی رئیس شورای اسلامی شهر خاش نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .