تبیان، دستیار زندگی
رئیس ستاد دیه هرمزگان گفت: هم اکنون 130 زندانی دیه و جرائم غیرعمد با بدهی 165 میلیارد ریال در زندانهای استان چشم انتظار کمک های مردمی هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

130 زندانی دیه چشم انتظار کمک های مردمی هستند

رئیس ستاد دیه هرمزگان گفت: هم اکنون 130 زندانی دیه و جرائم غیرعمد با بدهی 165 میلیارد ریال در زندانهای استان چشم انتظار کمک های مردمی هستند.

بخش حقوق تبیان

130 زندانی دیه چشم انتظار کمک های مردمی هستند

احمد مرادی نژاد در مراسم جشن گلریزان زندانیان با همکاری بانک مسکن استان افزود: در سال جاری 137نفر با بدهی 157میلیارد ریال از زندانهای هرمزگان آزاد شدند و به آغوش جامعه بازگشتند.
وی بیان داشت: تاکنون توسط ستاد دیه هرمزگان تعداد 2 هزار و 600 زندانی با مبلغ یکهزار و 500 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شده اند.
رئیس ستاد دیه هرمزگان اظهارکرد: محکومیت های مالی مهم ترین علت زندانی شدن افراد است و باید به نحوی این افراد که بیشتر سرپرست خانوار هستند به آغوش گرم خانواده بازگردند.
وی گفت: 20 درصد زندانیان به خاطر تصادف در زندان هستند که در این بین بیشتر آنها موتورسواران می باشند که بدلیل نداشتن گواهی نامه یا بیمه توان پرداخت دیه را نداشته و روانه زندان شده اند که در این زمینه کارهای پیشگیرانه باید انجام شود.
مرادی نژاد ضمن تقدیر از بانک مسکن هرمزگان برای سومین سال متوالی برگزاری جشن گلریزان یادآورشد: بانک مسکن نخستین بانک در استان است که در این امر خداپسندانه پیشقدم شده و باعث شد در دیگر استان ها و حتی در تهران این کار انجام شود و هر ساله توسط این بانک در سراسر کشور کمک هایی را به ستاد دیه انجام دهند تا بتوانیم زمینه آزادی زندانیانی را فراهم نماییم.
وی گفت: دیگر بانک ها و ادارات استان باید از بانک مسکن الگو بگیرند زیرا هم کارکنان و هم مشتریان این بانک با هم در این کار مشارکت می کنند و با کمک هایی که در سال گذشته از سوی بانک مسکن به ستاد انجام شد توانستیم 6 نفر از زندانیان را آزاد کنیم.
این مسئول اضافه کرد: برای اینکه تعداد افرادی که روانه زندان می شوند کاهش پیدا کند باید کارهای پیشگیرانه بیشتری انجام شده و آموزش های لازم به افراد جامعه داده شود زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
مرادی نژاد ادامه داد: زندانیانی که بدلیل جرائم غیرعمد روانه زندان شده اند، بدهکار بوده و بزهکار نیستند و این ستاد تلاش می کند این زندانیان را آزاد کند.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .