تبیان، دستیار زندگی
قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می گوید، روند افزایشی طلاق در کشور مهار شده و شدت جریان طلاق کاهش یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام قوه قضائیه: روند افزایشی طلاق در کشور مهار شده است

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می گوید، روند افزایشی طلاق در کشور مهار شده و شدت جریان طلاق کاهش یافته است.

بخش حقوق تبیان

 روند افزایشی طلاق در کشور مهار شده است

«مهدی امیری اصفهانی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، درباره اقدام های این معاونت در کاهش طلاق در کشور، افزود: اگرچه آمار طلاق در کشور به نسبت زیاد است، اما اگر بخواهیم بگوییم تلاش ها و اقدام ها اثری نداشته است، منصفانه نیست.
وی اضافه کرد: به جرات می توانم بگویم با توجه به اقدام هایی که در سطح ملی با هماهنگی دستگاه های مختلف در حوزه تحکیم خانواده انجام شد، روند افزایش طلاق مهار شده است.
امیری اصفهانی تاکید کرد، این به این معنا نیست که افزایش طلاق نداریم، بلکه شدت آن کاهش یافته است.
این مقام قضایی تصریح کرد: از آنجا که حرکت بسیار نگران کننده ای در افزایش طلاق در کشور شکل گرفته بود، این اقدام حوزه تحکیم خانواده موجب کاهش سرعت رشد شد و این خود قدم بزرگی است.
امیری اصفهانی تاکید کرد، برنامه های مختلفی در نظام پیشگیری کشور با راهبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و در حوزه تحکیم بنیان خانواده تنظیم و تقسیم کار خوبی در شورای اجتماعی کشور در این عرصه شده است.
وی افزود: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بخش قابل توجهی از برنامه ها حول محور خانواده است که این برنامه ها نه صرفا روی طلاق بلکه روی سایر اموری که نهاد خانواده را مستحکم می کند، تمرکز دارد.
امیری اصفهانی ابراز امیدواری کرد، در آینده ای نزدیک این برنامه منجر به توقف افزایش طلاق شود.
وی تاکید کرد ، نخست باید رشد طلاق متوقف شود و سپس مسیر آن را عکس کرد تا نسبت ازدواج به طلاق افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، آمار طلاق در کشور مختلف است و برخی می گویند از 100 ازدواج در کشور 60 مورد آن به طلاق منجر می شود.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .