تبیان، دستیار زندگی
عالم سیاست، ورزش، فرهنگ و هنر و... پدیده هایی است که هر کدام بخشی از بار فضای رسانه ای مجازی را به دوش می کشند تا رفتارها، اظهارات و اقدامات عجیبشان نقل محافل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوئل جدیدی و هنرمندان

عالم سیاست، ورزش، فرهنگ و هنر و... پدیده هایی است که هر کدام بخشی از بار فضای رسانه ای مجازی را به دوش می کشند تا رفتارها، اظهارات و اقدامات عجیبشان نقل محافل شود.

فرآوری: علی احمدی_ بخش سینما تلویزیون تبیان
عباس جدیدی

هنگامی که عباس جدیدی قهرمان سابق کشتی ایران وارد شورای شهر شد. عده ای به این رای مردم انتقاد کردند و معتقد بودند شورای شهر جای قهرمانان ورزش نیست بلکه جای متخصصان شهری و فرهنگی است. عباس جدیدی، حسین رضا زاده، هادی ساعی و علیرضا دبیر چهار عضو ورزشی شورای شهر هستند که هر چهار تن از قهرمانان المپیک اند. این افراد با رای بالایی وارد شورای شهر شدند. همین موضوع باعث شد حساسیت ها راجع به عملکرد آن ها افزایش یابد.

در بین این چهره ها عباس جدیدی حاشیه ساز ترین عضو شورای شهر بوده که تازه ترین حواشی را در پاسخ به مطلب رضاکیانیان درباره پلاسکو به راه انداخته.

شروع جنجال...

ما مردم تهران، بى توجه به تخصص شان به آن ها رأى دادیم!

رضا کیانیان بعد از اتفاق پلاسکو در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: «خیلی خوب به یاد دارم پیش از انتخابات شورای شهر تهران، جناح های سیاسی دنبال یارگیری و یارکشی بودند!
بسیج شده بودند تا با معرفی چهره ها ، جای پای خودشان در شورای شهر محکم کنند. به من هم زنگ زدند تا کاندیدای شورای شهر شوم! من عذر خواهی کردم و نپذیرفتم. چون شورای شهر جای من نیست! چرا که من تخصصی در مدیریت شهری و شهرداری و شهر سازی و... ندارم. قاعدتاً عضو شورای شهر باید دارای این تخصص ها باشد تا بتواند امور شهر را به خوبی نظارت و مدیریت کند! اما ما مردم تهران ، بى توجه به تخصص شان به آن ها رأى دادیم./ در واقع، ما در فرو ریختن ساختمان پلاسکو سهیم هستیم!...»

صحبت های کیانیان که این روزها بارها در شبکه های موبایلی دست به دست شد واکنش عباس جدیدی عضو حاشیه ساز شورای شهر تهران را درپی داشت: جدیدی در اظهار نظری عجیب از مواضع این هنرمند درباره حادثه پلاسکو انتقاد کرد و گفت: «شما که ادعا می کنید هنرمند هستی و حتی نمی توانی در سناریوهایت دو تا شاخ بز را از هم جدا کنی! چرا در مورد مدیریت شهری نظر می دهی و دخالت می کنی؟»

با اظهار نظر تازه عباس جدیدی طوفانی از انتقاد در توئیتر و اینستاگرام به راه افتاده است. هشتگ "عباس جدیدی" و هشتگ "شاخ بز" در توئیتر مملو از مطالب طنز و جدی کاربران در این باره است.

عباس جدیدی

واکنش هنرمندان

پست جنجالی جدیدی واکنش بسیاری از سوی بازیگران و اهالی سینما را به همراه داشت. از بیانیه انجمن بازیگران ایران گرفته تا چهره های بسیاری همچون مهناز افشار، امیر آقایی، مازیار میری، پرستو گلستانی و ...

حمیدرضا آذرنگ: سلام قهرمان/ ببخشید ابتدا بابت تار بودنِ عکس پوزش می طلبم البته که اشکال از حضورِ چشم نوازِ شما که نه بلکه از چشمانِ از حدقه بیرون زده ی بنده ی کوچکترین در مکتب هنر است. و امّا جدیدیِ قهرمان من باز از شما پوزش می طلبم این بار بابت اهانت هایی که شاید به شما شده وبدین منظور مجبور به نگارش این چند خط توضیحِ واضحاتی هستم که مدام من و مردمِ من فراموش می کنیم. دوستِ انسانم دریغ و صد هزار دریغ که مردم و من هنوز به بیسوادیِ خود آن قدر مُشرِف نشده ایم که مجبور به اقرارِمان کند وگرنه که اگر داشتیم و بود همان به قدرِ کفایت درکِ چرا زیستی به یقین الان شما مشغولِ ادامه ی قهرمانی هایت بودی نه رویِ تُشک که حداقل کنارِ آن و حتما هادیِ ساعی و علیرضا دبیر و حسین رضازاده هم به همچنین اما شما ما را ببخشید که آن قدر از شما کم سواد تر بودیم که اجازه ندادیم شما به حرفه یِ خودتان عشق بورزید و عاشقِ سیاست و مدیریتتان کردیم انتخابِ ما نسنجیده بود به شما مرتبط نیست ما سالیانِ بی اندازه است که درِ همه جایِمان به رویِ همه کس باز است. آن قدر که عنان از کف رفته و حالا عُمریست که سیاستمداران هنرمند شده اند و کاسبان و دلالان فرهنگی شده اند و هنرمندان در این برهوتِ فرهنگی مجبور به ریاضت شده اند و عرفا درگیرِ جنایت شده اند و وااسفا که در این مکاره بازار حجره ی خجالت خالی است و وقاحت پر قیمت ترین کالایِ بورسِ ایامِ جاری است.حالیا سرت به درد نیاید اما تنها پیشنهادی دارم و آن این که حالا که هنوز اینهمه علاقه به حرفه اتان در جنابِ شما باقی است که بر مسندِ سیاست هم از بُز و بُزکشی فارغ نشده اید مرحمت کنید و از این پس بی ریا و بی غل و غش دوبنده یِ شریفتان را به تن کنید و بر کُرسیِ مسندتان بنشینید تا لااقل تکلیفِ شما با همگان و همگان با شما عیان باشد.شاید شاید البته نمیدانم شاید هر بار که حرفِ نادرستی قصدِ خروج از دهانتان را داشت نگاهی به تن پوشتان کنید و همان دم کُنده ی بی ربط حرفتان را بکشید

امیر آقایی: پهلوان ، ما رشادهایت را در میادین مبارزه بسیار دیده ایم، بسیار با مردانه جنگیدنت شادمان شده ایم، بسیار دعا کردیم که پیروز کارزار تو باشی، اما، از آن همه غیرت و پهلوانی ، امروز در گرو نانی؟؟؟ پهلوان مباد باورت شود آن تیر و تخته ای که امروز میز توست، مباد حرفی از دهانت برون آید که اندازه اش نباشی. حیطه ی هنر ، قلمرو سیاست نیست. اینانی که تو انتظار شاخ بز شکستنشان را داری، شاخ هنر را در تمام عرصه ها میشکنند، بی اینکه خود را ارزان به میزی فروخته باشند، حرفی زیاده نیست، جز یک سئوال: میدانی چرا #تختی، تختی شد و شما نشدید؟؟؟

حبیب رضایی: اگر همه خانه های شهرمان هم ،بر سرِما آوار شوند، جای تعجب نیست وقتی یکی از تصمیم گیرندگان شورای شهر!!!!، مهمترین تخصص را "جدا کردن شاخ بز می داند".!!!... در ضمن اینجا احتمالا قرار است کسی از مصدومین سانحه اخیر بستری شود و چه کاری واجب تراز سلفی گرفتن. چون اصولا این جنس فعالیت ها همخوانی بیشتری دارد باایشان تا دغدغه شهری ،و امنیت شهروندان..../ ای وای بر شهرمان ... همین

پرستو گلستانی: حیف !/ چقدر دو بنده برازنده تان بود و هست و چقدر به شما می آمد./ حیف !یادم میاید چقدر آن زمان رای هنرمندان برای پشت میز نشستنتان مهم بود ؟! پهلوان !!؟؟/ پرسشی دارم؟ میدانی تختی چرا جهان پهلوان تختی شد؟ حالا ،از سلفی و فتو شاپ و شاخ بز بگذریم. /فقط یادتان باشد

محسن تنابنده: نقی معمولی: هما جان یه خودکار بیک داری با عینک؟ امسال میخوام شورای شهر شرکت کنم مطمئنم رأی میارم. ناسلامتی قهرمان پیشکسوتان جهانم. رأی میارم، چاره دیگه ای ندارم؛ من بیرون باشم شاخ دوتا بز رو هم نمی تونم از هم وا کنم.


منابع: فرارو/ جام جم/ صفحات اینستاگرام هنرمندان