تبیان، دستیار زندگی
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به مناسبت شهادت جمعی از نجاتگران بی ادعایی که بار دیگر حماسه و ایثار را معنی کردند پیام تسلیت ارسال کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تسلیت برای نجاتگران بی‌ادعا

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس به مناسبت شهادت جمعی از نجاتگران بی‌ادعایی که بار دیگر حماسه و ایثار را معنی کردند پیام تسلیت ارسال کرد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

پیام تسلیت برای نجاتگران بی‌ادعا

در ابتدای این پیام آمده است:

سلام و درود خداوند سبحان و کریم بر شهدای عزیز از صدر اسلام تاکنون که جان شیرین و هستی‌شان را در پاسداری از اسلام، حفظ و حراست از وطن و دفاع و نجات بشریت تقدیم جانان کردند.

بی‌تردید تلاش‌ها و مجاهدت‌های این نجاتگران بی‌ادعا و قهرمانان ملی که در مسیر نجات محبوس شدگان در آتش آن حادثه دل‌خراش، خود را در معرض خطر قراردادند و گرفتار آتش و آوار شدند در نزد پروردگار حکیم بی‌مزد و اجر و ثواب نخواهد بود و در پیشگاه حق‌تعالی ثبت و ضبط و در حافظه تاریخی ملت قدرشناس ایران اسلامی محفوظ و ماندگار خواهد ماند

حادثه تأسف‌بار سانحه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکوی تهران که موجب تأثر و تألم خاطر همه آحاد جامعه گردید، ملت بزرگ ایران را به سوگ و عزاداری نشاند و ستایش توصیف روح ایثار و شهامت این جان‌فشانان را به دنبال داشت؛ به‌ویژه می‌توان به تحسین و تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) از این فداکاری متعهدانه و شهامت و ازخودگذشتگی آنان در این حادثه دردناک و امتحان دشوار اشاره نمود.

در ادامه این پیام تسلیت با اشاره به حماسه‌آفرینی آتش‌نشانان شهید این حادثه تلخ و غم‌انگیز آمده است:

بی‌تردید تلاش‌ها و مجاهدت‌های این نجاتگران بی‌ادعا و قهرمانان ملی که در مسیر نجات محبوس شدگان در آتش آن حادثه دل‌خراش، خود را در معرض خطر قراردادند و گرفتار آتش و آوار شدند در نزد پروردگار حکیم بی‌مزد و اجر و ثواب نخواهد بود و در پیشگاه حق‌تعالی ثبت و ضبط و در حافظه تاریخی ملت قدرشناس ایران اسلامی محفوظ و ماندگار خواهد ماند.

آن حادثه و اتفاق ناگوار و تلخ که با خون و آتش قرین شد هر انسانی را از این فداکاری و رشادت جانانه به تحسین وا‌می‌دارد و اهتمام جدی مسئولان را در نصب العین قراردادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در بررسی و رسیدگی این فاجعه و عبرت‌آموزی از آن در جهت جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث تلخ و ناگوار که موجب شهادت و از دست رفتن جان هم‌وطنان عزیزمان می‌شود را ضروری می‌سازد.

در خاتمه این پیام با تسلیت شهادت آتش‌نشانان فداکار، متعهد و شیفتگان خدمت، به بازماندگان و خانواده‌های معظم آن شهیدان و مجموعه کارکنان خدوم شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی با دعوت از ملت شریف و قدرشناس تهران درخواست شده است؛

با شرکت و حضور خود در آئین باشکوه تشییع و تدفین آن شهیدان حماسه‌ساز، از مقام شامخ این شهدای گران‌قدر تجلیل و تکریم و از خانواده‌های معظم و معزز آن‌ها دلجویی و همدردی به عمل‌آورده شود.
منبع: روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس