تبیان، دستیار زندگی
خسروی وفا گفت: شبکه های اجتماعی و فضای سایبری مانند شمشیر و تیغ دو لبه است که هم فواید و هم مضراتی را دارا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری مانند تیغ دو لبه است

خسروی وفا گفت: شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری مانند شمشیر و تیغ دو لبه است که هم فواید و هم مضراتی را دارا است.

بخش حقوق تبیان

احمد خسروی وفا

به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف کشور، احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تقدیر از اقدامات اعضا در راستای پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: در مقایسه آماری پرونده‌های متشکله در سال 94 تا 9 ماهه سال جاری با مدت مشابه آن در سال‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر آمار در بسیاری از جرایم از جمله سرقت در سطح استان اصفهان هستیم.

وی در خصوص پرونده‌های طلاق گفت: با تلاش همکارانم در بخش‌های مختلف از جمله محاکم خانواده و شوراهای حل اختلاف 21 درصد از پرونده‌های طلاق توافقی منتهی به صلح و سازش شده است.

خسروی وفا همچنین هوشیاری بیشتر نسبت به فضای سایبری و مجازی را خواستار شد و تأکید کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری مانند شمشیر و تیغ دو لبه است که هم فواید و هم مضراتی را دارا است.

خسروی وفا همچنین هوشیاری بیشتر نسبت به فضای سایبری و مجازی را خواستار شد و تأکید کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری مانند شمشیر و تیغ دو لبه است که هم فواید و هم مضراتی را دارا است.

وی افزود: با عنایت به اینکه عضویت در این فضا درصد بالایی از افراد جامعه را شامل بوده و تأثیرگذاری زیادی را دارا است، فضایی واقعی محسوب می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن به عنوان فضای مجازی یاد کرد.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان اقدامات سلبی صرف در مقابله با خطرات و جرایم حوزه فضای سایبری را کافی ندانست و بیان کرد: اطلاع رسانی دقیق با نگاه پیشگیرانه، بارگذاری فرهنگی و ایجاد جاذبه‌های خاص و زیبا متناسب با فضای مجازی و سایبری و همچنین فعالتر شدن نهادهای فرهنگی مسئول از جمله راهکارهای مدیریت صحیح این حوزه به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش برنامه‌ریزی در تربیت صحیح نسل نوجوان و جوان که آینده سازان این کشور محسوب می‌شوند را مورد تأکید قرار داد و گفت: با ایجاد امید و سرزندگی و فضاهای شاد فرهنگی و معنوی در تربیت صحیح این نسل بیش از پیش تلاش شود و نقش و رسالت نهادهایی از جمله آموزش و پرورش بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .