تبیان، دستیار زندگی
معاون قوه قضاییه با با بیان اینکه تولید پرونده در کشور بسیار زیاد است گفت: باید یکسری پرونده ها را که ماهیت قضایی ندارند از دستگاه قضایی خارج کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون قوه قضاییه: تشکیل پرونده در کشور بسیار زیاد است

معاون قوه قضاییه با با بیان اینکه تولید پرونده در کشور بسیار زیاد است گفت: باید یکسری پرونده ها را که ماهیت قضایی ندارند از دستگاه قضایی خارج کنیم.

بخش حقوق تبیان

معاون قوه قضاییه: تشکیل پرونده در کشور بسیار زیاد است

حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: پرونده های اختلافات بین دستگاه های دولتی از مواردی است که می تواند از دستگاه قضایی خارج شود.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی همواره مبتلا به موضوع کمبود کادر قضایی بوده است و در حال حاضر 12 هزار قاضی در کشور وجود دارد که اگر این تعداد به 24 هزار نفر برسد، وضعیت بسیار خوب می شود.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: سال گذشته سه میلیون و 450 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف کشور مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 160 هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفته و این نشان دهنده اتقان آرای این شوراهاست.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار رای شوراهای حل اختلاف نقض شده است افزود: در مجموع سال گذشته سه میلیون و 430 هزار پرونده با رسیدگی در شوراهای حل اختلاف از دادگستری خارج شده است که کمک بزرگی به شمار می رود.
احمدی میانجی بیان کرد: در پرونده های دشواری از جمله قتل های عمد و طایفه ای نیز به صلح و سازش رسیده ایم که نشان دهنده جایگاه شوراهای حل اختلاف است.
وی گفت: شوراهای حل اختلاف نقش مهمی در کشور داشته و باید از نظر مالی بیشتر مورد توجه مجلس و قوه قضاییه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار از رئیس کل دادگستری استان به عنوان مسئولی متعهد و خوب یاد کرد و گفت: کمبود قاضی در کشور و استان کرمان به خوبی مشهود است.
آیت الله سید یحیی جعفری بر رفع مشکل کمبود قاضی تاکید کرد و افزود: قضات در برخی موارد دقت لازم را ندارند و سرسری از موضوعات عبور می کنند.
وی تاکید کرد: بسیاری از قضات انسان های متعهد، خوب، لایق و شایسته ای هستند.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور همچنین امروز در همایش اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان شرکت کرد.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .