تبیان، دستیار زندگی
ایرانسل پروانه راه اندازی تلویزیون تعاملی را از صداوسیما دریافت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجوز صدا و سیما به اپراتور دوم تلفن همراه

ایرانسل پروانه راه‌اندازی تلویزیون تعاملی را از صداوسیما دریافت کرد.

بخش ارتباطات تبیان
موبایل

به گزارش ایسنا، در مراسمی که عصر روز سه‌شنبه پنجم بهمن 95 در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و با حضور عبدالعلی علی عسکری، رئیس این سازمان و جمعی از معاونان وی برگزار شد، ایرانسل پروانه راه‌اندازی و بهره‌برداری آزمایشی تلویزیون تعاملی را از سازمان صداوسیما دریافت کرد.

در این پروانه که به امضای رضا قدیمی، معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما رسیده و علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل آن را دریافت کرد، مجوز فعالیت در حوزه خدمات تلویزیونی مبتنی بر پروتکل اینترنتی (IPTV و / یا OTT) در دوره اول شامل آماده‌سازی زیرساخت، آزمودن و بهره‌برداری آزمایشی به ایرانسل اعطا شده است.

ایرانسل که طی فراخوان عمومی انتخاب اپراتورهای ارائه سرویس مورد ارزیابی و انتخاب قرار گرفته است، در آینده نزدیک با ارائه اپلیکیشن تلویزیون تعاملی، این امکان را در اختیار تمامی علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا مجموعه گسترده‌ای از محتوای صوتی و تصویری، اعم از پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما، شبکه نمایش خانگی، پخش آنلاین برنامه‌های فرهنگی، هنری و... را از این طریق دریافت کنند.

این سرویس با نام تجاری لنز (Lenz) به زودی برای تمامی افرادی که دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند، قابل ارائه خواهد بود و مشترکان آن علاوه بر انتخاب انواع محتواهای ویدیویی در حوزه‌های مختلف، می‌توانند به قابلیت‌هایی مانند توقف و عقب کشیدن پخش برنامه‌های زنده، امکان دسترسی به آرشیو برنامه‌ها به مدت محدود، ضبط برنامه‌های زنده، طبقه‌بندی محتوا و کنترل دسترسی به آنها و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .