تبیان، دستیار زندگی
جمیاری گفت: متولیان امور اجتماعی، فرهنگی و تأمینی جامعه باید برای دستیابی به جامعه ای سالم، توجه ویژه ای به انجمن های حمایت از زندانیان و خانواده ‎های نیازمند آنان داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت حمایت نهادهای اجتماعی از خانواده‌های بی بضاعت زندانی

جمیاری گفت: متولیان امور اجتماعی، فرهنگی و تأمینی جامعه باید برای دستیابی به جامعه ای سالم، توجه ویژه ای به انجمن‌های حمایت از زندانیان و خانواده‌‎های نیازمند آنان داشته باشند.

بخش حقوق تبیان

ضرورت حمایت نهادهای اجتماعی از خانواده‌های بی بضاعت زندانی

به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌های کشور، جلسه انجمن حمایت زندانیان یاسوج با حضور اعضاء به منظور انتخاب رئیس هئیت مدیره و بررسی راهکارهای مناسب برای کسب منابع مالی بیشتر برگزار شد.

جمیاری مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد کار انجمن حمایت زندانیان را در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خانواده‌های مددجویان را بسیار مؤثر برشمرد و تأکید کرد: بنظر می‌رسد که متولیان امور اجتماعی، فرهنگی و تأمینی جامعه می‌بایست برای دستیابی به جامعه ای سالم تر، توجه ویژه ای به انجمن‌های حمایت و حمایت‌های مقتضی از زندانیان و خانواده‌‎های نیازمند آنان داشته باشند.

وی فرد گرفتار در بند را به عنوان شهروند جامعه خواند و بیان کرد: فرد زندانی صرف نظر از نوع جرمی که مرتکب شده به عنوان یک شهروند است و باید حقوق شهروندی برای او و خانواده بی سرپرستش فراهم شود.

وی گفت: نظام الهی و اسلامی ما ایجاب می‌کند تا برای زندانی امکانات و نیازمندی های فردی و اجتماعی فرام شود، لیکن به خانواده آسیب دیده او که در معرض انواع تهدیدات و ناملایمات گذران زندگی می کند و مشکلات عدیده ای از جمله نگاه سرکوب گرایانه اجتماع و… روبرو هستند توجه و اهتمام جدی شود.

مدیر کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان افزود: انجمن حمایت زندانیان یاسوج با اینکه منابع مالی بسیار کمی دارد و متأسفانه از جایی هم حمایت مالی نمی شود نمی تواند به تنهایی بارحمایتی و مساعدت به خانواده های نیازمند را به عهده بگیرد و اگر هم کمکی داشته باشد در حد ناچیز است.

اسماعیل جمیاری با ابراز امیدواری از همکاری، مساعدت و همیاری دیگر نهادهای این استان در ارتقاء بهبود وضعیت انجمنها و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده زندانیان اظهار کرد: امیدوارم متولیان امور اجتماعی، مسئولین و نهادهای فعال در چرخه کاهش آسیب‌های اجتماعی هر چه بیشتر در تقویت این نهاد مردمی و ایجاد راهکارهای مناسب به خصوص ایجاد اشتغال خانواده‌ها و توانمندسازی آنان و نیز کسب در آمدهای ثابت و ماندگار برای کمک به این قشرآسیب پذیر جامعه تلاش وافر داشته باشند


منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .