تبیان، دستیار زندگی
نام ایران در میان کشورهایی است که شهروندان آنها برای مهاجرت و دریافت ویزای ورود به آمریکا با محدودیت مواجه خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لغو صدور ویزای ایران توسط ترامپ

نام ایران در میان کشورهایی است که شهروندان آنها برای مهاجرت و دریافت ویزای ورود به آمریکا با محدودیت مواجه خواهند شد.

بخش سیاست تبیان

لغو صدور ویزای ایران توسط ترامپ

دستیاران نمایندگان کنگره و کارشناسان مهاجرت می گویند انتظار می رود پرزیدنت دونالد ترامپ روز چهارشنبه چندین «فرمان اجرایی» صادر کند که بر اساس آن صدور ویزا برای شهروندان سوریه و شش کشور دیگر خاورمیانه و آفریقا از جمله ایران بطور موقت محدود شود.

رویترز اولین خبرگزاری بود که خبر داد ترامپ روز چهارشنبه این فرمان های اجرایی را صادر می کند. به نوشته واشنگتن پست نیز، نام ایران در میان کشورهایی است که شهروندان آنها برای مهاجرت و دریافت ویزای ورود به آمریکا با محدودیت مواجه خواهند شد.

ساعتی بعد از گزارش رویترز، ترامپ در توئیتی نوشت چهارشنبه یک «روز بزرگ» برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود. به نوشته این خبرگزاری، انتظار می رود برای چند ماه اجازه ورود پناهجویان به ایالات متحده و همچنین صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی،‌ سومالی، سودان و یمن متوقف شود. روزنامه واشنگتن پست نیز روز سه شنبه در گزارشی تایید کرد که این تصمیمات ترامپ بعد از دیدار با کارکنان وزارت امنیت داخلی در روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

در صورت دستور ترامپ ورود پناهجویان از دیگر کشورها به برخی شهرهای آمریکا که «پایگاه پناهندگان» نامیده می شود، توقف خواهد شد. از مدتها پیش جمهوریخواهان مخالف دولت اوباما با اجازه ورود به پناهجویان بخصوص از کشورهایی چون سوریه بودند اما آقای اوباما و دموکرات ها با دفاع از روند مهاجر پذیری ایالات متحده،‌ دهها هزار سوری را در ماههای اخیر به کشور راه داده بودند.
منبع :

جام نیوز