تبیان، دستیار زندگی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 29 حوزه قضایی در این استان وجود دارد گفت: بزرگترین مشکل دستگاه قضایی استان کرمان کمبود قاضی است لذا پیگیر برطرف کردن این مشکل هستیم. .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمبود قاضی، بزرگترین مشکل دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 29 حوزه قضایی در این استان وجود دارد گفت: بزرگترین مشکل دستگاه قضایی استان کرمان کمبود قاضی است لذا پیگیر برطرف کردن این مشکل هستیم.

بخش حقوق تبیان

بزرگترین مشکل دستگاه قضایی استان کمبود قاضی است

یدالله موحد در نشست مشترک شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان که با حضور معاون اداری مالی و قضایی مرکز امور شورای حل اختلاف کشور در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد افزود: یکهزار و 117 عضو و 388 نفر دبیر در شوراهای حل و اختلاف جنوب کرمان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: تعیین و تخصیص قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف می تواند کیفیت کار این شوراها و روند رسیدگی به پرونده ها را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 126 هزار و 690 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری پرونده های ورودی به شوراها به 165 هزار فقره پرونده برسد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده های رسیده امسال 125هزار پرونده مختومه شده و مابقی در حال رسیدگی است.
وی گفت: 106 شورای حل اختلاف در استان اختیار صدور رای را دارند که 30 درصد دارای اختیار رای و مابقی صلحی هستند.
موحد افزود: بیش از 150 شورای حل اختلاف در استان مکانیزه شده اند و تا پایان سال جاری هم تعداد دیگری از شوراها با منابع محلی مکانیزه خواهند شد.
وی با بیان اینکه 81 میلیارد تومان درآمد از شوراهای حل اختلاف استان کرمان حاصل شده است گفت: تاکنون فقط 31 میلیارد تومان از این درآمد حاصله به کرمان تخصیص یافته و در صورت تخصیص درآمد به شوراها می توان مشکلات خیلی از این شوراهای حل اختلاف را برطرف کرد.
وی بیان کرد: سرانه هر قاضی در استان کرمان از پرونده های وارده یکهزار و 660 فقره پرونده در سال می باشد و از ابتدای سال جاری تاکنون 28 درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از اعضای شوراهای حل اختلاف و دبیران برتر شوراهای حل اختلاف جنوب استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .