تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ازسرمایه های اطلاعاتی و اجتماعی بیمه شدگان در بخش های بیمه و درمان صیانت می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوربخش: سازمان تامین اجتماعی از سرمایه های اطلاعاتی و اجتماعی بیمه شدگان صیانت می کند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ازسرمایه های اطلاعاتی و اجتماعی بیمه شدگان در بخش های بیمه و درمان صیانت می کند.

بخش حقوق تبیان

تامین اجتماعی از سرمایه های اطلاعاتی و اجتماعی بیمه شدگان صیانت می کند

به گزارش ایرنا ازسازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش درهمایش چالش ها و راهکارهای امنیت تبادل اطلاعات در حوزه تامین اجتماعی، افزود: این سازمان از نظر اخلاقی، شرعی و قانونی، مسئول صیانت از اطلاعات ذینفعان که حق الناس محسوب می شود، است.

وی اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی و اقتصادی کشور که بیش از ٤٢میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد، تجمیع داده ها در آن در سطح بالایی قرار دارد.

نوربخش بااشاره به ٥٠ میلیارد رکورد سابقه از سال ٣٢ زمان تاسیس سازمان تامین اجتماعی تاکنون، یادآورشد: این ارقام دلالت برحجم تولید دیتا در این سازمان است.

نوربخش با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی داده ها متنوع است، گفت: مشخصات فردی، هویتی، اقتصادی و حتی مسائل اجتماعی در سوابق بیمه شدگان درج شده است.

او اظهارداشت: این سازمان قبل ازانقلاب اسلامی اولین نهادی درکشور بود که با تکنولوژی آن زمان دارای بخش آی سی تی بود.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با رویکرد گسترش بیمه، بخش فناوری اطلاعات در این سازمان اهمیت فزونی یافت.

نوربخش با اشاره به جمعیت تحت پوشش وماموریت های سازمان تامین اجتماعی و ضرورت توسعه بخش فناوری اطلاعات در آن افزود: این بخش درایفای تعهدات سازمان و همچنین بعد ملی در نظام برنامه ریزی کشور دارای نقش مهمی است.

وی با بیان اینکه درسال ٧٧با انجام تجمیع سوابق و بازسازی دیتا سنتر حرکت بزرگی در بخش فناروی اطلاعات سازمان تامین اجتماعی رخ داد، گفت: اما این روند طی دولت های نهم و دهم فریز شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به انتخاب توسعه نهضت آی سی تی به عنوان مهمترین راهبرد درسال ٩٢ زمان آغازمدیریت فعلی اظهارکرد: با آسیب شناسی انجام شده مشخص شد، بخش مهمی از چالش های فرایندی و اجتماعی این سازمان از عدم توجه به بخش فناوری اطلاعات بوده است.

نوربخش با اشاره با وجود تلاش های خوب انجام شده در زمینه آی سی تی سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: راه طولانی برای جبران عقب ماندگی داریم و نیاز به حرکت جهادی و بسیجی وار در این زمینه است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ٢میلیون لیست در ماه دریافت و به بیش از ١٣میلیون بیمه شده اصلی پاسخگویی می کند، افزود: با این شرایط اصلاح رویه ها و تجهیز به تکنولوژی های نوین را بیشتر مدنظر قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، توسعه آی تی را راه برون رفت از مشکلات در این سازمان دانست و اضافه کرد: در بخش بیمه موضوع پرونده الکترونیک و بازرسی الکترونیک و در بخش درمان سیستم اچ آی اس و حذف دفترچه درمانی را دنبال می کنیم.

نوربخش با بیان اینکه یکی از الزامات فرابری داده ها، امنیت است، گفت: شورای امنیت اطلاعات در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد و موضوع امنیت ساختارمند شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به آسیب های حوزه فناوری اطلاعات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تخریب، سرقت، تغییر اطلاعات از این جمله است که در این سازمان نسبت به پیشگیری از این آسیب ها اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی وظیفه تولید امنیت اجتماعی را برعهده دارد، افزود: این سازمان مفتخر است از دو نعمت امنیت و سلامت محافظت می کند.

نوربخش ایجاد کمیته راهبردی امنیت اطلاعات، ارزیابی سیستم های فناوری سازمان و ایجاد فرهنگ امنیت اطلاعات در میان کارکنان را از مهمترین فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات برشمرد.

وی با بیان اینکه با وجود گستردگی داده ها در سازمان صیانت از آنها به خوبی انجام می شود، گفت: از لحاظ امنیت داده ها این سازمان در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

همایش چالش ها و راهکارهای امنیت فضای تبادل اطلاعات درحوزه تامین اجتماعی امروزسه شنبه باحضور سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکزملی فضای مجازی کشور و جمعی از کارشناسان فناوری اطلاعات و به همت موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی به مدت یک روز در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .