تبیان، دستیار زندگی
مراغه - ایرنا - دادستان دادسرای عمومی و انقلاب هشترود گفت: فضای دادستان دادسرای عمومی و انقلاب هشترود گفت: فضای استاندارد برای هر زندانی 14.5 متر است که متاسفانه به علت غیر استاندارد بودن زندان هشترود این رقم 8.5 متر بوده و نیاز است با انتقال زندان به خرا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت انتقال زندان هشترود به خارج از شهر

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب هشترود گفت: فضای استاندارد برای هر زندانی 14.5 متر است که متاسفانه به علت غیر استاندارد بودن زندان هشترود این رقم 8.5 متر بوده و نیاز است با انتقال زندان به خراج از شهر و ساخت زندان جدید این استاندارد رعایت شود.

بخش حقوق تبیان

ضرورت انتقال زندان هشترود به خارج از شهر

شاهرخ اسداللهی در جلسه بررسی مشکلات زندان هشترود افزود: با اختصاص زمین و بودجه، ساخت زندان مجهز و استاندارد در سه ماهه اول سال 96 شروع خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر 11 نفر در زندان هشترود به دلایل بدهی، مهریه و محکومیت مالی در حبس هستند که نیاز است مورد حمایت قرار گیرند و زمینه آزادی آنها فراهم شود.
اسداللهی گفت: برای آزادی این 11 زندانی بیش از25 میلیارد ریال نیاز است که کمک خیرین را می طلبد.
حسن مستفید فرماندار هشترود نیز اجرای کلاس های فنی و حرفه ای شامل فرشبافی، برق کاری و جوشکاری را در داخل زندان ضروری دانست و گفت: زندانیان با فراگیری حرفه در مدت زمان حبس می توانند بعد از خروج از تسهیلات کم بهره و ایجاد کارگاه تولیدی بهره مند شوند.
وی از ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) خواست در ارائه خدمات مشاوره رایگان و تحت پوشش قرار دادن خانواده های نیازمند زندانیان اقدام کنند.
جلیل دین محمدی مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان هشترود و چاراویماق نیز در این جلسه خواستار کمک خیرین برای آزادی زندانیان بی گناه و غیرعمد شد.
وی گفت: از ابتدای سالجاری بیش از 32 نفر از زندانیان غیرعمد که به خاطر چک، مهریه و نفقه در زندان بودند با کمک خیران و گذشت شاکیان اززندان آزاد شدند و برای 5 زندانی آزاد شده نیز ازطریق کمیته امداد وام خود اشتغالی گرفته شده است.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .