تبیان، دستیار زندگی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس مصوبه ستاد تسهیلات سفر در تمامی سایت های گردشگری و تاریخی کشور راهنمایان مجوز دار مستقر می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمایان گردشگری در سایت های تاریخی مستقر می شوند

هیچ فعالیتی در کشور نظیر گردشگری، جامعه مخاطب و پشتیبان ندارد!

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس مصوبه ستاد تسهیلات سفر در تمامی سایت های گردشگری و تاریخی کشور راهنمایان مجوز دار مستقر می شوند.

بخش گردشگری تبیان

راهنمایان گردشگری در سایت های تاریخی مستقر می شوند

به گزارش تبیان از ایرنا؛ مرتضی رحمانی موحد عصر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات اقامتگاه ‌های کاشان در خانه عامری های این شهرستان اظهار داشت: گردشگری به عنوان یکی از هشت سرفصل برنامه ششم توسعه دیده شده است و از 30 کارگروه در نظر گرفته شده، میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری یک کارگروه را به خود تعلق داده است که نشان از اهتمام دولتمردان به این حوزه در برنامه ریزی های کلان کشور دارد.

رحمانی افزود: هیچ فعالیتی در کشور نظیر گردشگری، جامعه مخاطب و پشتیبان ندارد و جوامع شهری، محلی و دستگاه ها در سطوح مختلف ملی و استانی در صدد کمک به پیشرفت حوزه گردشگری هستند.

وی بیان کرد: در بحث استفاده از توانمندی های محلی و روستایی امروز به نقطه ای رسیدیم که هیچ اختلاف نظری در مدیران نداریم و این تفکر در کشور نهادینه شده است.

رحمانی موحد با بیان این که باید بستر توسعه گردشگری را برای اشتغال، تولید ثروت و پیام رسانی فرهنگی استفاده کنیم افزود: یکی از موضوع های جدید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بحث استفاده از ظرفیت های بومی و محلی در حوزه گردشگری است که در امدت باقیمانده دولت یازدهم به طور جدی پیگیری خواهد شد.

وی همچنین با بیان این که گردشگری کشور نمی تواند چند متولی داشته باشد افزود: باید مراحل دریافت مجوز توسط اقامتگاه ها طی شود و بندهای قانونی و جوابگویی هر تخلف در این زمینه روشن است.

در این جلسه نماینده اقامتگاه های کاشان مشکلات این حوزه را ندادن خدمات شهری شایسته توسط شهرداری ها علیرغم دریافت عوارض های سنگین،عدم وجود تابلوهای راهنمایی گردشگران در سطح شهر، معضل وجود تاکسی های گردشگری بدون مجوز و عوارض های شهرداری و آتش نشانی برشمرد.

محمد آقایی بیان کرد: وجود خانه های مسافر بی ضابطه نیز در شهرستان ضررهای زیادی به صاحبان اقامتگاه ها زده است چنانچه در زمانیکه بیش از 50 درصد ظرفیت اقامتی هتل ها و اقامتگاه ها خالی است، وجود خانه های مسافر توجیهی ندارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به همراه معاون طبیعت گردی این سازمان، مدیر کل و معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به منظور بررسی مشکلات و بازدید از اقامتگاه ها و خانه های تاریخی کاشان سفری یک روزه به این شهر داشتند.


منبع : ایرنا