تبیان، دستیار زندگی
فردا جمعه ٨م بهمن ماه گالری های زیادی در تهران فصل جدیدی از نمایشگاه ها را آغاز می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در گالری ها چه خبر است؟

فردا جمعه ٨م بهمن ماه گالری های زیادی در تهران فصل جدیدی از نمایشگاه ها را آغاز می کنند.

فراوری- بخش هنری تبیان
گالری هنری

تعداد گالری ها در همه جا خاصه در تهران، روبه افزایش است. همین موضوع زمینه را برای بازگشایی بسیار از نمایشگاه ها در یک روز ممکن می سازد. برخی از نمایشگاه های خوبی که می توانید به آنها سر بزنید عبارتند از:

نمایشگاه آثار حجمی مهران ملک در گالری مس‌نگار

گالری هنری

گالری مس‌نگار از مجموعه‌ی هنرهای کاربردی این بار و با نگاهی متفاوت به آثار حجمی و تجسمی، از روز هشتم ماه جاری میزبان نمایشگاهی چهار روزه از آثار استاد مهران ملک با عنوان "رویای برکه" خواهد بود.  در این نمایشگاه حدود پنجاه تندیس و اثر حجمی ارائه خواهند شد که با استفاده از رزین، اپوکسی، شیشه، پلکسی‌گلس و رنگ‌های مختلف ساخته شده‌اند. این آثار حجمی که در فرم‌های متنوع و به شکل‌های گوناگون خلق شده‌اند فضای منفی پیرامونشان را در بر می‌گیرند و تجلی‌گاه برکه می‌شوند و زندگی و حرکتی که در آن جاریست. وی افزود ماهی که در آثار این هنرمند نقش پر رنگی دارد، از دیرباز  در فرهنگ و هنر ایران شناور بوده و تبدیل به نمادی از رود، باران، آب، برکت، پویایی و بالاتر از همه، زندگی شده است؛ از این روست که هنرمند عنصر ماهی را به عنوان جانمایه‌ی آثارش برگزیده است.

هنرمندی که آثارش در این نمایشگاه ارائه خواهد شد، مهران ملک دکترای پژوهش هنر و عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان است که از سال 1375 با برگزاری نمایشگاهی انفرادی از همین سبک آثار، فعالیت خود را در این زمینه هنری آغاز کرده است. وی در مورد آثارش به خبرنگار ما گفت: "در خلق این آثار تلاش کرده‌ام که ورای کاربردشان، مفاهیم و حس‌هایی نوستالژیک در تجسمی از برکه‌ها جاری باشند. انگار که زمان ثابت نگه‌داشته شده باشد و ببینده رویاهای پر خاطره‌اش را از برکه و در قاب‌های طبیعی و یا در نقش‌هایی رویاگونه و سو رئال، مثل عبور از دیوارها و یا پیچ و تاب در فضاهایی غیر معمول، به‌یاد بیاورد؛ برکه‌هایی که دیگر ماهی‌ها در آن‌ها صید نمی‌شوند بلکه چشم‌های ببینده را به دام می‌اندازند."

نمایشگاه "رویای برکه" در روز جمعه، هشتم بهمن ماه، از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح شده و به مدت چهار روز در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 و به نشانی تهران ـ خیابان ملاصدرا ـ خیابان شیراز شمالی ـ کوچه حکیم اعظم، برپا خواهد بود.

گالری هنری

نمایش نقاشی‌های انتزاعی در «آرایه‌های رنگی»

نمایشگاه «آرایه‌های رنگی» شامل آثار نقاشی رها شرفی عالی در گالری «دید» افتتاح می‌شود.  در این نمایشگاه ٢٢ اثر نقاشی انتزاعی (آبستره) با تکنیک اکریلیک به‌نمایش گذاشته می‌شود.

رها شرفی عالی در متن معرفی نمایشگاهش نوشته است: «چشمانم را بستم و ناگهان در هیاهوی رنگ‌های بی‌شمار گم شدم. بی‌نهایتی در ورای زمان و مکان. اینجا دنیای من است، قلمرو رنگ و احساس. ابهامی است که گاه و بی‌گاه به اوج پهلو می‌زند، اوجِ آرایه‌های رنگی ...

در این نمایشگاه حدود پنجاه تندیس و اثر حجمی ارائه خواهند شد که با استفاده از رزین، اپوکسی، شیشه، پلکسی‌گلس و رنگ‌های مختلف ساخته شده‌اند. این آثار حجمی که در فرم‌های متنوع و به شکل‌های گوناگون خلق شده‌اند فضای منفی پیرامونشان را در بر می‌گیرند و تجلی‌گاه برکه می‌شوند و زندگی و حرکتی که در آن جاریست.

لایه‌لایه رنگ به روی هم ساختاری را رقم می‌زنند تا در اوج احساس و بی‌پروایی ذهنی، دنیایی ساده و در عین حال انتزاعی خلق کنی، رنگ و برداشتن رنگ، بافت و تخریب بافت و باز رنگ و چینش خط و در انتها در کسری از ثانیه پایانی ناگهانی بر تصویری که ساعت‌ها و روزها بی‌وقفه کشیده و پرداخت شده است.

به من این‌طور گفته شد که بالغ بر ۸۰ درصد احساس نقاش شالوده و اساس آبستراکسیون را بر بوم شکل می‌دهد و باقی ماجرا تامل و فکری است که کار را بسط می‌دهد. زمانی که این مجموعه به پایان رسید شاید ارتباط معناداری از حیث شکل و بافت به هم نداشتند، ولی تمام آن‌ها تاثیر شگفت‌انگیزی از احساسات لحظه‌ای من به‌عنوان نقاش گرفته‌اند، فارغ از زمان و مکان این آثار نتیجه درونیات محض خالق آن‌هاست.»

رها شرفی سابقه کیوریتوری (گردآوری) و حضور در چند نمایشگاه گروهی داخلی و خارج از کشور را دارد.

نمایشگاه این هنرمند از ۸ تا ۱۹ بهمن‌ماه در گالری «دید» به نشانی بزرگراه زین‌الدین شرق، خروجی احسان، انتهای خیابان گرمابدری، سمت چپ، ١٩ غربی، شماره ١٨ برپاست.

گالری هنری

نمایش آثار چوبی و دکوراتیو در «شروود»

نمایشگاهی از آثار چوبی و دکوراتیو یک زوج جوان با عنوان «شروود» برپا می‌شود.

در متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «وجود جوهره‌ای از روح طبیعت در خانه‌های امروزی ما شاید بتواند تا اندازه‌ای دنیای درون خانه‌های ما را از قطار سرسام‌آور دنیای خارج که هر روز ما را با خود به سفر می‌برد، جدا کند.

«شروود» سعی دارد با به کار بردن چوب به‌صورت طبیعی در آثار خود، دنیای خصوصی شما را با طبیعت تلفیق کند. ساخت و طراحی آثار Sherwood توسط شهریار رحمانی و غزال علیزاده انجام شده است.

ایده ساخت و استفاده از چوب در ساخت این آثار به دنبال پیدا کردن راه‌حلی برای بازگرداندن نقاط گمشده از دنیای معاصر و پیدا کردن راهی برای همراه ساختن روح سبز طبیعت در خانه‌های خالی از گرمای امروزی ما ایجاد شد.

«شروود» اعتقاد دارد این آثار زنده هستند و پیام طبیعت را به زندگی ما خواهند رساند.»

این نمایشگاه هشتم بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.


منابع: هنرآنلاین/ ایسنا