تبیان، دستیار زندگی
«خرمهره» نمایش طنزی اجتماعی- انتقادی است محسن قصابیان با بهره گرفتن غیرمستقیم از شیوه های نمایش های سنتی ایرانی آن را در یک فضای ابزورد اجرا می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش خرمهره طنزی اجتماعی ـ انتقادی است

«خرمهره» نمایش طنزی اجتماعی- انتقادی است محسن قصابیان با بهره گرفتن غیرمستقیم از شیوه‌های نمایش‌های سنتی ایرانی آن را در یک فضای ابزورد اجرا می‌کند.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

«خرمهره» نمایش طنزی اجتماعی- انتقادی است که فرهاد نقدعلی آن را بر اساس داستان «خطاکار» چخوف نوشته است و محسن قصابیان با بهره گرفتن غیرمستقیم از شیوه‌های نمایش‌های سنتی ایرانی آن را در یک فضای ابزورد اجرا می‌کند.

این نمایش در سی‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد. داستان این نمایش روایت مردمانی است که بارنج‌ها و شادی‌هایشان خطوط راه آهن خود را می‌سازند و بعد در اثر فقر اقتصادی و فرهنگی، خرمهره‌هایش را باز می‌کنند و می‌بلعند. حکایت انسانهایی که به دلیل عقب ماندگی فرهنگی و اقتصادی مورد سو استفاده قدرتمندان زروگو قرار می‌گیرند.

این نمایش به یک برهه تاریخی می‌پردازد که به اصطلاح در پی روند نوسازی هستند اما توسعه یک کشور نخست با توسعه انسانی آغاز می‌شود.این عدم توسعه انسانی نوسازی را ناکام می‌گذارد و لحظات کمیکی را ایجاد می‌کند و تلاش انسانها را بیهوده می‌کند.محسن قصابیان، پژمان عبدی، میلاد آرین و بنیامین صیادی نیا بازیگران این نمایش طنز هستند.


منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .