تبیان، دستیار زندگی
«تصویر سال» عکس های حادثه آتش سوزی ساختمان «پلاسکو» را خارج از فراخوان عمومی روی دیوار می برد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش عکس‌های حادثه پلاسکو در «تصویر سال»

«تصویر سال» عکس های حادثه آتش سوزی ساختمان «پلاسکو» را خارج از فراخوان عمومی روی دیوار می برد

بخش هنری تبیان
تصویر سال

بنا بر اعلام دبیرخانه «تصویر سال» در برنامه «تصویر سال» این دوره عکس های واقعه اندوه بار ساختمان پلاسکو خارج از فراخوان عمومی روی دیوار می رود.

در متنی که «تصویر سال» منتشر کرده، آمده است: چطور می‌شود به خانواده های داغدار تسلیت گفت؟ ما وقایع نگاریم هر چند که تلخ، هرچند که پراندوه.

بنا داریم که در تصویر سال عکس‌های واقعه اندوه بار ساختمان پلاسکو را خارج از فراخوان عمومی روی دیوار ببریم. در این بخش فقط عکس های خبرنگاران عکاس نمایش داده می‌شود، به امید آن که دیگران بیاموزند، خبرنگار حق دارد که همچون امدادرسان در صحنه حاضر باشد، چون او در برابر جامعه رسالت اطلاع رسانی دارد. کاش دیگران از تصاویر شما بیاموزند که نباید سد راه امداد شوند.

پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دی ماه دبیرخانه «تصویر سال» یکبار مهلت دریافت آثار را تمدید کرد تا تصاویر مربوط به این اتفاق و تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در این رویداد هنری شرکت داده شود. به نظر می رسد یکبار دیگر یک واقعه دیگر این رویداد عکاسی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

چهاردهمین دوره‌ «تصویر سال» و «جشنواره فیلم تصویر» از اول تا بیستم اسفندماه 1395 با در اختیار داشتن همه‌ نگارخانه‌ها و تالارهای نمایش خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.


منبع: فارس