تبیان، دستیار زندگی
شد "حزب الله ایران" با صدور بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه خواست كه با پیگیری جدی و درایت سیاسی، مساله "بازسازی قبرستان بقیع به عنوان یكی از مهم‌ترین چالش‌های امروز جامعه دین داران" را پی‌گیری كنند. به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حزب الله ایران خواستار تلاش دیپلماتیك برای بازسازی قبرستان بقیع شد

"حزب الله ایران" با صدور بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه خواست كه با پیگیری جدی و درایت سیاسی، مساله "بازسازی قبرستان بقیع به عنوان یكی از مهم‌ترین چالش‌های امروز جامعه دین داران" را پی‌گیری كنند.
به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایرنا در بیانیه حزب الله ایران  آمده است: وضعیت فعلی قبرستان بقیع و مظلومیت چهار امامی كه در نهایت عزت در این قبرستان بی‌شمع و چراغ مدفون می‌باشند، دل هر شیعه و عاشق خاندان عصمت و طهارت را به درد می‌آورد. این بیانیه می‌افزاید: این مساله امروز به یكی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های دین داران تبدیل شده و لازم است دستگاه دیپلماسی كشور با جدیت و درایت سیاسی نسبت به حل این موضوع از طریق اقدامات دیپلماتیك تلاش كنند.
حزب الله ایران در ادامه بیانیه خود، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت  امام جعفر صادق (ع)، اقامه عزای آن حضرت را از مصادیق بزرگداشت شعائر دینی دانست و از ملت ولایت مدار ایران اسلامی خواست، شب و روز شهادت آن حضرت را به عاشورایی دیگر تبدیل كنند. این حزب، در ادامه بیانیه با تاكید بر این كه تنها راه عبور از مرحله عقب افتادگی، تاكیدات چند ساله مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و نهضت نرم افزاری است، به حوزه‌های علمیه توصیه كرد با استفاده از نظرات مراجع عظام تقلید و رهنمودهای حكیمانه رهبر معظم انقلاب، با بازنگری در سیستم آموزشی مدارس علوم دینی كار آمدی و كاربردی كردن این مدارس را مطابق با نیازهای روز جامعه بشری در دستور كار مدیران اجرایی آن قرار دهند.