تبیان، دستیار زندگی
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تاکید بر حفظ حرمت، جان، ناموس و مال مردم و برخورد قانونی با متخلفان، گفت: باید با پرهیز از تهمت زدن، پیش داوری و جوسازی علیه افراد و نهادها به وظایف خود عمل کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیاست دستگاه قضاء پرهیز از اتهام زنی و جوسازی علیه افراد و نهادها است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تاکید بر حفظ حرمت، جان، ناموس و مال مردم و برخورد قانونی با متخلفان، گفت: باید با پرهیز از تهمت زدن، پیش داوری و جوسازی علیه افراد و نهادها به وظایف خود عمل کنیم.

بخش حقوق تبیان

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از دادسرای ناحیه 2 اقبالیه، افزود: دستگاه قضائی اقتدار، قدرت قانونی و امکانات خود را برای رضایت مردم و عدالت اجتماعی در جامعه اعمال و در این راه از تمام توان خود برای احقاق حق بهره می گیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضاء در نظام اسلامی دستگاهی است که بخش زیادی از مشکلات، مصائب و مسائلی را که با آن روبرو هستیم، مرتفع کرده تا عدالت اجتماعی، قسط و عدل به معنای واقعی خود تحقق یابد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: واحدهای قضائی در هر محلی که افتتاح می شود به طور قطع یک سری انتظاراتی را برای مراجعه کنندگان آن ایجاد می کند و این انتظار و خواسته به حق در حد مقدور توسط کارکنان قضائی و اداری تحقق می یابد.

وی بر تعامل و همکاری بین تمام دستگاه ها در راستای ایفای وظایف دستگاه قضائی تاکید و یادآور شد: در این راستا دستگاه های اجرایی همراه با دستگاه های نظامی، انتظامی، مسئولان سیاسی و سایر دست اندرکاران باید با حفظ ضوابط قانونی، با دستگاه قضائی همکاری و از آن حمایت کنند.

وی بر تعامل و همکاری بین تمام دستگاه ها در راستای ایفای وظایف دستگاه قضائی تاکید و یادآور شد: در این راستا دستگاه های اجرایی همراه با دستگاه های نظامی، انتظامی، مسئولان سیاسی و سایر دست اندرکاران باید با حفظ ضوابط قانونی، با دستگاه قضائی همکاری و از آن حمایت کنند. حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی عواملی چون یک دلی، تفاهم و تعامل و همدلی در حد بالایی بود اما امروز هر چه جلوتر می رویم این مسائل کم رنگ تر شده، افزود: البته هنوز بخش عظیمی از نیروهای مخلص ما بر همان عقیده و روش هستند اما اگر همه با هم به روحیه گذشته بازگردیم، می توانیم وظایف خود را انجام دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان گفت: سیاست ریاست قوه قضائیه نیز از ابتدای انتصاب تاکنون همین بوده و به همه همکاران تاکید دارند که تنها در محدوده و چارچوب قانونی تلاش کرده و هیچ گاه هم به دنبال رابطه و دور زدن قانون نباشند.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .