تبیان، دستیار زندگی
ود  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت كه در گردهمایی سراسری توجیهی خواهران مبلغه سخن می گفت حج را عامل جلوه بخشی اسلام عنوان کرد. به گزارش خبرگزاری  تبیان به نقل از شبستان حضرت حجت الاسلام والمسلمین ری شهری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلوه دینداری در مراسم سیاسی عبادی حج محقق می شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت كه در گردهمایی سراسری توجیهی خواهران مبلغه سخن می گفت حج را عامل جلوه بخشی اسلام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری  تبیان به نقل از شبستان حضرت حجت الاسلام والمسلمین ری شهری با اشاره به آیات و روایات افزود: خداوند حج را فریضه ای قرار داد که به اسلام و دین جلوه می بخشد و جلوه دینداری در این مراسم سیاسی عبادی تحقق می یابد.
ایشان  با اشاره به روایتی از بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) حج را عامل تسنیه دین معرفی کرد و افزود: از نگاه حضرت زهرا(س) حج گره های کوری را که در مساله دینداری برای انسان پیش می آید را باز می کند و درهای بسته زندگی را می گشاید.
حضرت حجت الاسلام و المسلمین ری شهری در ادامه تصریح کردند: این وظیفه مبلغان و خدمتگزاران حج است که در حج مدیریتی فرهنگی علمی و معنوی داشته باشند تا حج این خاصیت را پیدا کند و زائر احساس کند راه دینداری برای او آسان شده است.
ایشان خاطر نشان کردند: یکی از عوامل سازنده و تقویت کننده تقوا در انسان و سرآمد همه عوامل سازنده حج است فضای حج انسان را دگرگون می کند.
نماینده ولی فقیه خطاب به خواهران مبلغه تاکید کرد : باید برنامه های معنوی و فرهنگی حج را به گونه ای تنظیم کنید تا زائرانی که زمینه تحول را دارند از این فرصت استفاده کنند.
لازم به ذکر است 760 خواهر مبلغه و معینه در حج سال جاری همراه کاروان ها حضور خواهند داشت.