تبیان، دستیار زندگی
علیرضا منصوریان یک بار دیگر در یک بزنگاه مهم موفق به حفظ جایگاه خودش شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا شاگردان منصوریان برای قهرمانی شانس دارند؟

علیرضا منصوریان یک بار دیگر در یک بزنگاه مهم موفق به حفظ جایگاه خودش شد.

بخش ورزشی تبیان

استقلال - صنعت نفت

در شرایطی که خیلی‌ها مدعی بودند در صورت ناکامی برابر نفت آبادان احتمال وقوع تغییر در کادرفنی استقلال وجود دارد، این تیم در آبادان دست به کار بزرگی زد و با سه گل نفت این شهر را در هم شکست. این بهترین پیروزی فصل استقلال بود که با ترکیبی کاملا متفاوت به دست آمد. منصوریان در این بازی نسبت به مسابقه با استقلال خوزستان 6تغییر در ارنج اصلی‌اش داشت و به این ترتیب بازیکنانی مثل خسرو حیدری، پادوانی، مگویان، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی نیمکت‌نشین شدند.

حالا استقلال برده و منصوریان هم جایگاهش را شاید تا پایان فصل مستحکم کرده، اما کسی نمی‌داند پلن بعدی این مربی چه خواهد بود. او در نشست خبری بعد از مسابقه مدعی شد اساسا هیچ اعتقادی به عبارت «ترکیب اصلی» ندارد و سعی می‌کند بین 18 تا 22بازیکن را در همه مسابقات مورد استفاده قرار بدهد؛ اظهاراتی که تعجب و شکایت برخی از منتقدان و هواداران را به دنبال آورده، اما فعلا مجالی برای ابراز آنها نیست، چرا که مطابق قانون نانوشته فوتبال، نمی‌شود تیم برنده را نقد کرد.

تا وقتی که استقلال به همین ترتیب به کار خودش ادامه بدهد، همه با منصوریان مدارا خواهند کرد، اما بعد از اولین ناکامی، دوباره فرصت نقد کردن فلسفه مربیگری او فراهم خواهد شد. فعلا اما آسمان استقلال با پیروزی در آبادان آفتابی است؛ آنقدر که جلسه هیات‌مدیره هم دیروز صبح زود برگزار شد و اعضا از این پیروزی ابراز شادمانی کردند!

آیا شاگردان منصوریان برای قهرمانی شانس دارند؟

بعد از پیروزی بزرگ در آبادان، بار دیگر رویای کسب عنوان قهرمانی برای آبی‌ها زنده شد. در حال حاضر فاصله استقلال با صدر جدول دورقمی است، اما آنها برای فتح جام چندان هم کم‌امید نیستند. «ایسنا» در مورد اینکه استقلال چگونه ممکن است قهرمان لیگ شانزدهم شود، نوشت: «با توجه به امتیاز قهرمان‌های فصول گذشته لیگ برتر، هنوز آبی‌های پایتخت برای قهرمانی شانس دارند. استقلال روز یکشنبه موفق شد با سه گل تیم صنعت نفت آبادان را شکست دهد. این تیم با این پیروزی ۲۸ امتیازی شد و باید دید در ادامه لیگ چه می‌کند.

تاکنون ۶ دوره لیگ 16 تیمی را در فوتبال ایران پشت‌سر گذاشته‌ایم که تیم قهرمان در آن امتیازات زیر را به‌دست آورده است: لیگ چهارم فولاد ۶۴ امتیاز، لیگ پنجم استقلال ۵۹ امتیاز، لیگ ششم سایپا ۵۶ امتیاز، لیگ سیزدهم فولاد ۵۷ امتیاز، لیگ چهاردهم سپاهان ۵۹ امتیاز و لیگ پانزدهم استقلال خوزستان ۵۷ امتیاز.

با توجه به امتیازات قهرمانان گذشته و اینکه استقلال در حال حاضر ۲۸ امتیازی است، می‌توان نتیجه گرفت حداقل روی کاغذ شانس قهرمانی استقلال از بین نرفته و آبی‌ها می‌توانند به قهرمانی امیدوار باشند. البته کار شاگردان منصوریان برای قهرمانی بسیار سخت است؛ چرا که آنها باید تقریبا همه بازی‌های باقی‌مانده را با پیروزی پشت سر بگذارند. اگر بالاترین حد امتیاز را در نظر بگیریم و استقلال کار فولاد در لیگ چهارم را تکرار کند، این تیم باید همه ۱۲ بازی پیش رویش را با پیروزی پشت سر بگذارد تا به عدد ۶۴ برسد. البته این تیم حتی با از دست دادن چند امتیاز دیگر هم می‌تواند قهرمان شود اما این بستگی به عملکرد تیم‌های صدرنشین یعنی پرسپولیس و تراکتورسازی دارد که در ادامه چقدر امتیاز از دست می‌دهند.»

البته با توجه به عملکرد پرسپولیس در هفته های اخیر و پیروزی های متوالی شان شانس استقلال کمتر شده است اما آنها می توانند به راحتی برای سهمیه آسیایی تلاش کنند و حداقل دست آوردشان از لیگ هفدهم سهمیه آسیایی باشد .


منبع : اسپرت