تبیان، دستیار زندگی
ند امام جمعه قم ، آمریكا وانگلیس را به دو غده سرطانی خطرناك تشبیه كرد و گفت: این دو مستكبر در هر كشوری وارد شوند آن را نابود خواهند ساخت. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا حضرت آیت الله  مشكینی در خطبه‌های نما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریكا وانگلیس دو غده سرطانی جامعه بشری هستند

امام جمعه قم ، آمریكا وانگلیس را به دو غده سرطانی خطرناك تشبیه كرد و گفت: این دو مستكبر در هر كشوری وارد شوند آن را نابود خواهند ساخت.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا حضرت آیت الله  مشكینی در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به حمله نیروهای این دوكشور به افغانستان و عراق افزودند: از زمانی كه آمریكا و متحدش انگلیس در افغانستان و عراق حضور یافتند جز بدبختی و فلاكت چیزی را برای مردم به ارمغان نیاوردند. وی گفت: شعارهای كاذب دموكراسی و حقوق بشری آمریكا و انگلیس در اداره زندانها و رفتار ناشیانه آنها نسبت به مردم برای تمام جهانیان آشكار شد.

حضرت آیت الله مشكینی همچنین به حوادث اخیر فرانسه اشاره كرد و گفت: کشور فرانسه در حال حاضر در آتش بی‌عدالتی ، ظلم و فساد می‌سوزد و باید سایر كشورهای اروپایی نیز منتظر چنین فرایندی باشند. وی گفت: در حقیقت فرانسه در آتش خودروها و ساختمانها نمی‌سوزد ، بلكه این كشور هم اكنون در آتش جور، فساد و تضییع حقوق مردم در حال سوختن است .

امام جمعه قم در ادامه افزود: كشورهای اروپایی حقوق اساسی مردم بویژه مسلمانان را زیر پا می‌گذارند و گاهی یك زن مسلمان را به خاطر حجاب از فعالیت‌های اجتماعی محروم می‌كنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته بسیج اشاره كرد و گفت: بسیج یكی از قدرت‌های الهی است كه همه دشمنان اسلام از آن هراس دارند. حضرت آیت الله مشكینی افزود: بسیجیان در همه صحنه‌های مختلف كشور از جمله مبارزه با فساد و تامین امنیت مشاركت فعال دارند.