تبیان، دستیار زندگی
نوشیدنی های انرژی زا و سرطان زا، خواص ترکیب لیموترش و دارچین، سیب زمینی شیرین، هویج، گندم سیاه، بهبود گردش خون در پاها، مواد غذایی افزایش دهنده میل جنسی، دفع سنگ صفرا در طب سنتی و اثر لیموترش بر آرامش اعصاب از مطالب این هفته ی بخش تغذیه بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمستان، افسردگی، نوشیدنی و ...

نوشیدنی های انرژی زا و سرطان زا، خواص ترکیب لیموترش و دارچین، سیب زمینی شیرین، هویج، گندم سیاه، بهبود گردش خون در پاها، مواد غذایی افزایش دهنده میل جنسی، دفع سنگ صفرا در طب سنتی و اثر لیموترش بر آرامش اعصاب از مطالب این هفته ی بخش تغذیه بود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

نوشیدنی در روز سرد

تغییراتی برای بهبود گردش خون در پاها

سلامت گردش خون کلید سلامت بدن و کیفیت زندگی بالا است. سیستم گردش خون را مانند یک جاده بسیار منظم در داخل بدن تصور کنید که از بی نهایت رگ تشکیل شده است. در این جاده اکسیژن و مواد مغذی رد و بدل می شود.

6 ماده غذایی برای افزایش میل جنسی

متأسفانه هر روز به تعداد افرادی که از کاهش میل جنسی شکایت می کنند افزوده می شود. برای مقابله با این مسئله علاوه بر حفظ آرامش و کاهش استرس می توانید به مواد غذایی مفید اعتماد کنید.

چند خاصیت کمتر شناخته شده از هویج

زمانی که صحبت از هویج به میان می آید همه یاد افزایش سوی چشم یا برنزه شدن می افتیم. با این حال هویج خواص دیگری نیز دارد و حتی می توان از آن به عنوان ماسک و زیبایی پوست استفاده کرد. چون این ماده غذایی سرشار از ویتامین و مواد مغذی است.

6 خاصیت گندم سیاه

گندم سیاه ارتباطی با گندم ندارد و یک ماده بدون گلوتن محسوب می شود. این دانه ها خواص زیادی برای بدن دارند که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره می شود.

این مواد غذایی را به میزان زیاد نخرید

بزرگ‌ترین مزیت خریدهای یکجا صرفه جویی در زمان و هزینه و شاخص ترین عیب آن نیز اصراف هایی است که ناخواسته به بار می آید. چون برخی اجناس زودتر از آنچه تصور می کنید خراب می شوند. در این به بررسی برخی مواد غذایی می پردازیم که خرید آن‌ها به میزان زیاد به نفع خانواده نیست. لطفاً با ما همراه باشید.

معرفی 8 نوشیدنی انرژی زا در طب سنتی

در طب سنتی به چند مورد نوشیدنی انرژی‌زا، به ‌خصوص برای کودکان، نوجوانان و ورزشکارانی که به انرژی کافی در طول روز نیاز دارند، اشاره شده که در ادامه به معرفی آن‌ها می ‌پردازیم...

سرطان: از این نوشیدنی ها بپرهیزید

سرطان بیماری‌ای است که حتی شنیدن نامش نیز آزاردهنده و هولناک است. این بیماری از آن دست بیماری هایی است که باید تمام تلاش را برای پیشگیری از آن به کار بگیریم.

دلایل خوب برای مصرف سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین علاوه بر مغذی و پرخاصیت بودن، فاقد چربی و در مقایسه با سیب زمینی معمولی سدیم و کالری کمتری نیز دارد. با مصرف این ماده غذایی به طعم آن عادت پیدا می کنید. در این مطلب خواص آن را ارائه می دهیم.

خواص ترکیب لیموترش و دارچین + روش تهیه

لیموترش و دارچین هر دو حاوی خواص فوق العاده ای هستند که بدون تحمیل عوارض جانبی باعث افزایش سلامتی بدن می شوند. در این مطلب در خصوص خواص این ترکیب مفید بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

دفع سنگ کیسه صفرا با طب سنتی

استفاده از برخی گیاهان دارویی و دمنوش ها در وعده های غذایی باعث کاهش بیماری و مانع تشکیل سنگ‌های کلیه و کیسه صفرا می شود که در ادامه به برخی از آن ها پرداخته ایم، با ما همراه باشید...

3 شیوه برای مقابله با افسردگی زمستانی

زمستان با سوز و سرمایش و با روزهای کوتاهش باعث ایجاد افسردگی به خصوص در بین افراد حساس می شود. زمانی که به واسطه کوتاه شدن روزها نور خورشید کم می شود برخی افراد دچار بی‌حالی و حالت های افسردگی می شوند.

لیموترش برای آرامش اعصاب

افرادی که افسردگی را در زندگی خویش تجربه داشته اند با زاناکس آشنایی دارند. این دارو برای درمان اختلالات افسردگی تجویز می شود. لیموترش و بوییدن آن یک جایگزین خوب برای این داروست.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.