تبیان، دستیار زندگی
فیلم حرکت غیر ورزشی کشتی گیر آمریکایی در مصاف با علیرضا حیدری اصلانی سومین پیروزی خود را در برابر نماینده مغولستان به دست آورد. محمد اصلانی، این مبارزه را با گرفتن دو زیر از " بایارا ناراباتار" و اجرای مایه فتیله پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حیدری ، حبیبی ، اصلانی و رضایی گل كاشتند

فیلم حرکت غیر ورزشی کشتی گیر آمریکایی در مصاف با علیرضا حیدری

اصلانی سومین پیروزی خود را در برابر نماینده مغولستان به دست آورد. محمد اصلانی، این مبارزه را با گرفتن دو زیر از " بایارا ناراباتار" و اجرای مایه فتیله پیچ با نتیجه سه بر صفر به نفع خود پایان داد. این سومین پیروزی محمد اصلانی است كه مورد تحسین و تشویق تمامی تماشاگران حاضر در سالن مدیسون اسكوئر كاردن نیویورك قرار گرفت. " محمد اصلانی" نماینده ایران در وزن 55 كیلوگرم مسابقات كشتی آزاد قهرمانی سال 2003 جهان در نیویورك ، عصر شنبه در برابر حریف یونانی خود پیروز شد. وی این مسابقه را در برابر " كاراتانوف" یونانی با نتیجه شش بر سه به نفع خود پایان داد. این پیروزی باعث خوشحالی ایرانیان حاضر در سالن و ملی پوشان كشورمان شد.

در وزن 74 كیلوگرم هادی حبیبی نیز پس از پیروزی های درخشان برابر كشتی گیران ونزوئلا و آمریكا به مصاف دیاكونو از مولداوی رفت و با نتیجه 8 بر 2 وی را شكست داد تا سرگروه شود. "هادی حبیبی" نماینده ایران در وزن 74 كیلوگرم مسابقات كشتی آزاد قهرمانی جهان، روز شنبه " سوجیت مان" كشتی گیر هندی را در مدت سه دقیقه ضربه فنی كرد. كشتی گیر هندی به علت كم كاری در دقیقه اول این مسابقه اخطار گرفت و در خاك حبیبی نشست و حبیبی با ظرافت او را بار انداز كرد و یك امتیاز كسب كرد. سپس به دلیل مصدومیت حریف هندی، دقایقی این كشتی متوقف شد. پس از بازگشت هر دو كشتی گیر، حبیبی با گرفتن زیر یك خم و تبدیل آن به دو خم، حریف را به پل برد و در یك كش و قوس دیدنی، حریف هندی خود را ضربه فنی كرد.

درادامه رقابت های كشتی آزاد قهرمانی جهان ، علیرضا حیدری نماینده كشورمان در وزن 96 كیلوگرم با غلبه بر حریف خود سرگروه شد. حیدری درمصاف با گیا تورچیناوا از هلند با قاطعیت كامل ده بر صفر حریف خود را شكست داد. در این پیكار ، حیدری در 3 دقیقه اول توانست هفت بر صفر از حریف خود پیشی بگیرد. وی در سه دقیقه دوم با یك خاك و بارانداز نتیجه را ده بر صفر به نفع خود خاتمه داد. حیدری در پیكار نخست خود نیز آزادكار ونزوئلایی را با همین نتیجه شكست  داده بود . علیرضا حیدری در یك مسابقه دشوار بر " الكساندر شماروف" از روسیه سفید پیروز شد . در این مسابقه، ابتدا حیدری با دو بارانداز پنج امتیاز از دست داد، اما در وقت دوم با چهار زیر یك خم چهار امتیاز گرفت، ولی شماروف در ادامه با بلند شدن از خاك حیدری ، نتیجه را به شش بر چهار رساند. در ادامه ، به دلیل كم كاری نماینده روسیه سفید، وی در خاك حیدری نشست و قهرمان پر افتخار ایران با اجرای فن بارانداز یك امتیاز گرفت و سپس به دلیل كم كاری و بیرون رفتن از تشك، یك امتیاز دیگر به حیدری تعلق گرفت ونتیجه شش بر شش مساوی در وقت قانونی پایان یافت. در سه دقیقه وقت اضافی، شماروف به دلیل كم كاریهای متعدد سه اخطاره شد و دست علیرضا حیدری به عنوان برنده این مسابقه كه بیش از هشت دقیقه به طول انجامید، توسط داور مسابقه بالا رفت. علیرضا حیدری" نماینده ایران در وزن 96 كیلوگرم ، در یك كشتی تماشایی، عصر روز شنبه شكست را بر" دانیل كورمیر" حریف قدرتمند سیاهپوست آمریكایی خود تحمیل كرد. كورمیر كه از حمایت تماشاگران آمریكایی برخوردار بود، نتوانست از عهده نماینده ایران برآید و تن به شكست شش بر سه داد. نمایندگان آمریكا و ایران در این وزن، در دقایق اولیه این مسابقه، در یك كش و قوس دیدنی موفق به كسب یك امتیاز از یكدیگر شدند. اما حیدری اندكی بعد یك زیر خم گرفت و حریف را به پل برد و نتیجه را به چهار رساند. و در ضمن با دادن یك خاك به حریف خود، امتیاز وی را به دو افزایش داد. در ادامه ، داور مسابقه به دلیل كم كاری حیدری یك امتیاز دیگر به حریف داد و نتیجه مسابقه به چهار بر سه تغییر یافت و اندكی بعد حیدری با بردن حریف به روی پل، نتیجه این مسابقه را به شش بر سه تغییر داد. نماینده آمریكا كه متحمل شكست شده بود، در یك حركت ناشایست حیدری را از تشك هول داد و از اینكه دست وی به عنوان بازنده مسابقه بالا برود، خودداری كرد كه به دستور مربی آمریكایی وی ناگزیر شد كه باخت بی چون وچرا توسط پهلوان ایران را قبول كند و دست حیدری به عنوان برنده این مسابقه از سوی داور مسابقه بالا رود.

كشتی گیر120 كیلوگرم كشورمان برای تعیین فرد سرگروه در یك رقابت حساس به مصاف رجب كارا از تركیه رفت و توانست حریف ترك خود را در سینه به سینه 3 بر 2 مغلوب كند. رضایی در دور نخست كشتی گیرسوییسی را 10 بر صفر شكست داده بود. علیرضا رضایی كشتی گیر سنگین وزن ایران در وزن 120 كیلوگرم، عصر شنبه و در دور چهارم از مسابقات كشتی آزاد قهرمانی جهان حریف خود از جمهوری روسیه سفید را با امتیاز ده بر صفر ضربه فنی كرد. وی در ثانیه چهل و هفتم مسابقه، یك زیرخم از" هرینكوویچ" گرفت و یك امتیاز به دست آورد و در ادامه بدون دادن امتیازی با اجرای فنون مختلف از جمله فتیله پیچ و خاك كرن متعدد، حریف خود را شكست داد.

لازم به ذكر است كه وزیردفاع آمریكا در سالن مسابقات برای دیدن بازیها ، حضور داشت و از نزدیك شاهد باخت كشتی گیرآمریكایی درمقابل حیدری بود .