تبیان، دستیار زندگی
ای شیرمردان شجاع من افتخار می کنم که جان مردم را در حادثه پلاسکو نجات دادید. این جمله دردانه شیر مردی است که در وصیت نامه خود می نویسد: «به یاد داشته باشیم که خط سرخ شهادت خطی است که بهترین بندگان خدا آر آن عبور کرده اند.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتخار فرزند شهید به شهدای آتش‌نشان

ای شیرمردان شجاع من افتخار می‌کنم که جان مردم را در حادثه پلاسکو نجات دادید. این جمله دردانه شیر مردی است که در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: «به یاد داشته باشیم که خط سرخ شهادت خطی است که بهترین بندگان خدا آر آن عبور کرده‌اند.»

فرآوری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
افتخار فرزند شهید به شهدای آتش‌نشان

آخرین روز سرد دی‌ماه بود که سوز گرما تن آتش‌نشانان را آتش زد و خبر آتش‌سوزی و سپس ریزش مجتمع تجاری پلاسکو به‌سرعت در همه‌جا پیچید.

حادثه‌ای که تعدادی از آتش‌نشان فداکار جان خود را برای نجات همنوعان خود بر کف دست گذاشتند و به شهادت رسیدند. پس از وقوع این حادثه تلخ، قشرها و افراد مختلفی از مسئولان گرفته تا خانواده شهدا و شهدای مدافع حرم با خانواده این شهدا ابراز همدردی کردند.

نامه‌ای از یادگار شهید

فاطمه زاده اکبر فرزند شهید مدافع حرم علی زاده اکبر نیز نامه‌ای برای این آتش‌نشانان شهید نوشته است.

افتخار فرزند شهید به شهدای آتش‌نشان

او در این نامه می‌گوید: آتش‌نشانان فداکار جان خود را به انداختند و مردم را در حادثه‌‌پلاسکو نجات دادند. ای شیرمردان شجاع من افتخار می‌کنم که جان مردم را در حادثه پلاسکو نجات دادید. من برایتان دعا می‌کنم از پدر شهیدم می‌خواهم تا زنده بماند و از زیر آوار نجات پیدا کنید.

گوشه‌ای از زندگی یک شهید

با حمله تروریست‌های تکفیری به سوریه شهید «علی زاده اکبر» ازجمله کسانی بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد که سرانجام در ۲۸ مردادماه ۱۳۹۲ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید. از این شهید دو فرزند به نامه‌های مهدی ۱۳ ساله و فاطمه ۸ ساله به یادگار مانده است.

شهید زاده اکبر در هر منطقه که حضور داشت سعی می‌کرد مشکلات فرهنگی مردم را شناسایی و در حد توان اقدام به رفع آن کند

وی به تاریخ چهارم خردادماه ۵۵ در روستای اکبرآباد کوهسرخ، دیده به جهان گشود، تحصیلات خود را تا دیپلم تجربی ادامه داد و در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۷۸ وارد سپاه شد.

شهید زاده اکبر در طول خدمت در نهاد مقدس سپاه توانست با جدیت و پشتکار در رشته تخریب و انفجارات جزء نفرات برتر محسوب شود. به‌طوری‌که در تمام مأموریت‌های حساس از شمال غرب تا جنوب شرق حضور فعال داشته باشد.

شهید زاده اکبر در هر منطقه که حضور داشت سعی می‌کرد مشکلات فرهنگی مردم را شناسایی و در حد توان اقدام به رفع آن کند.

زمانی که جهت رزمایش پیامبر اعظم (ص) در منطقه خلیج‌فارس حاضر گردید با مردم روستا کرپان از توابع شهرستان سیریک آشنا و متوجه ضعف فرهنگی ایشان شد. پس از برگشت به وطن اقدام به تهیه بسته‌های فرهنگی نمود با حضور در محل روستا اقدام به برپایی نمایشگاه کرد و با توزیع بسته‌های فرهنگی بین دانش آموزان و مردم سعی در بالا بردن سطح فرهنگی آن‌ها کرد. همچنین در مدت حضور یک‌هفته‌ای در روستا متوجه شد یکی از اهالی روستا مریضی سختی دارد و پس از عیادت، فرد مریض اظهارمی دارد علاقه شدیدی به زیارت امام رضا (ع) دارد ولی به خاطر مشکلات موفق به زیارت نشده که شهید زاده اکبر در اتمام کار او را به همراه خود و با وسیله شخصی به مشهد مقدس جهت زیارت امام رضا (ع) و درمان بیماری‌اش می‌برد و پس از درمان او را به شهرستان سیر بازمی‌گرداند.

وصیتی کوتاه اما عمیق

سپاس خداوندی که توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی و نگهداری از آرمان بلند شیعه را و اهداف امام خامنه‌ای را عنایت فرمود. از خدامی خواهم شهادت در راهش را طوری به من عنایت کند که بهترین فایده برای اسلام داشته باشد و کمترین زیان را. همه به یاد داشته باشیم که خط سرخ شهادت خطی است که بهترین بندگان خدا آر آن عبور کرده‌اند. انشاله


منابع: تسنیم، سایت شهید علی زاده اکبر