تبیان، دستیار زندگی
اولین کتاب کریس کالفر، برنده جایزه گلدن گلوب، برای نوجوانان در ایران منتشر و وارد بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابی از برنده جایزه گلدن گلوب منتشر شد

اولین کتاب کریس کالفر، برنده جایزه گلدن گلوب، برای نوجوانان در ایران منتشر و وارد بازار کتاب شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «طلسم آرزو» نوشته کریس کالفر، خواننده, بازیگر, نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی، با ترجمه الهام فیاضی داستان دوقلوهایی که در روز تولد دوازده‌سالگی‌شان، کتابی از افسانه‌های قدیمی از مادربزرگ خود هدیه می‌گیرند. اما هدیه آن‌ها یک کتاب معمولی نیست! نیمه‌شب سروصدایی از توی کتاب توجه بچه‌ها را به خودش جلب می‌کند و به این ترتیب بچه‌ها با قدرت جادویی‌ کتاب وارد دنیای افسانه‌ای قصه‌ها می‌شوند. آن‌ها آن‌جا با شخصیت‌های داستان‌های کلاسیک ملاقات می‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «الکس با چشم‌های گشاد در تصدیق حرف‌های‌ معملش سر تکان داد. او دخترکی زیبا بود با چشم‌های آبی شفاف و موهای کوتاه روشن به رنگ توت‌فرنگی که با تل از روی صورتش کنار زده بود. خانم پیترز نتوانسته بود به نگاه‌های شاگردان دیگر موقع گوش دادن به درس عادت کند. آن‌ها طوری به معلمشان زل می‌زدند که انگار به زبان دیگری درس می‌دهد. به همین خاطر او به ردیف جلو بیشتر توجه می‌کرد، جایی که الکس آن‌جا می‌نشست.»

این کتاب تخیلی که به داستان‌های کلاسیک و ماندگار می‌پردازد مناسب نوجوان گروه سنی «ه» است.

انتشارات پرتقال قرار است به زودی دیگر کتاب‌های این مجموعه را نیز وارد بازار نشر کند.

الهام فیاضی مترجم این اثر ، دو کتاب از مجموعه چهارجلدی کایلامی را هم ترجمه کرده است. این مجموعه ویژه کودکان نوشته شده و به ماجراهای دوستی چهار دختر می‌پردازد که هر کدام به هنری مثل کاردستی و طراحی لباس می‌پردازند. «کی کی»و «کوکو» عناوین ترجمه‌شده این مجموعه هستند.

این مترجم همچنین در حال حاضر مشغول ترجمه اثری از کو اوهاراست. این اثر نیز ویژه کوکان و نوجوانان نوشته شده است.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .