تبیان، دستیار زندگی
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تبدیل به منزوی ترین رژیم در دنیا شده است گفت: قطعا ارتباط بیشتر رئیس جمهور آمریکا با رژیم صهیونیستی در مناسبات این دولت با سایر کشورها بخصوص کشورهای اسلامی تاثیر منفی خواهد گذاشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاثیر منفی نزدیکی ترامپ با رژیم صهیونیستی بر ارتباط آمریکا با کشورهای اسلامی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تبدیل به منزوی ترین رژیم در دنیا شده است گفت: قطعا ارتباط بیشتر رئیس جمهور آمریکا با رژیم صهیونیستی در مناسبات این دولت با سایر کشورها بخصوص کشورهای اسلامی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بخش سیاست تبیان
امریکا و اسرائیل

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هیات جدید حاکم آمریکا باید به این موضوع توجه کند که امروز رژیم صهیونیستی از منزوی ترین رژیم ها در دنیا است که این انزوا می تواند در مناسبات آمریکا با سایر کشورها بخصوص کشورهای اسلامی و منطقه تاثیر گذارد.

وی توضیح داد: با توجه به نفرت کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی و افزایش مناسبات آمریکا با این رژیم منحوس، تاثیرات منفی در اعتبارات آینده دولت ترامپ با دنیای اسلام و خاورمیانه بوجود خواهد آمد، لذا به نظر می رسد که ترامپ نباید از این نکته غفلت کند، که حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه راه اشتباه دولت های قبلی آمریکا خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال با اشاره به دوران رقابت های انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا گفت: در آن دوران کلینتون و ترامپ بر سر حمایت و پشتیبانی از اسرائیل با یکدیگر رقابت می کردند. این بدان معناست که دو حزب مطرح در آمریکا ابایی از افزایش مناسبات با اسرائیل ندارند. حال اینکه این رویکرد باعث تاثیرات منفی در روابط آمریکا در فضای بین الملل می شود.

رحیمی همچنین درباره رویکرد ترامپ برای مبارزه با گروه های تروریستی بخصوص داعش گفت: بعد از اینکه به صورت رسمی ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد، اظهار نظر رسمی تاکنون درباره مبارزه با داعش نکرده است. بنابراین باید منتظر ماند که چقدر ترامپ به وعده های انتخاباتی اش برای مبارزه با داعش و تکفیری ها عمل می کند و در عمل نشان می دهد که سیاست هایش ادامه راه دولت های قبلی آمریکا برای ایجاد بحران در خاورمیانه نیست.


منبع : ایسنا

ISNA News Feed
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .