تبیان، دستیار زندگی
شد آیة الله عمید زنجانی استاد حوزه علمیه و استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران به ریاست دانشگاه تهران منصوب شد. به گزارش "مهر"، آیت‌الله عمید زنجانی سابقه فعالیت در قوه قضاییه را نیز داراست. وی هم اکنون عضو هیئت علم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیة الله عمید زنجانی به ریاست دانشگاه تهران منصوب شد

آیة الله عمید زنجانی استاد حوزه علمیه و استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران به ریاست دانشگاه تهران منصوب شد.
به گزارش "مهر"، آیت‌الله عمید زنجانی سابقه فعالیت در قوه قضاییه را نیز داراست. وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.
خبر برکناری دکتر "رضا فرجی دانا" از هفته گذشته و پس از آتش سوزی کتابخانه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در محافل خبری و دانشگاهی نقل می شد.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز در گفتگو با "مهر" از مراسم تودیع و معارفه دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این مراسم در هفته جاری برگزار می شود.
عباسعلی عمید زنجانی که بیش از 58 سال سن دارد، عضو هیئت علمی گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با رتبه دانشیاری است و تألیفاتی همچون کتاب مبانی انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن دارد که از سالها پیش به عنوان متن رسمی در دانشگاههای ایران تدریس می شود.
برخی دیگر از تألیفات مهم او عبارتند از: مبانی فقهی کلیات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تفسیر حقوق اسلامی و مبانی آن، فقه سیاسی، اقتصاد اسلامی، تاریخ تصوف و عرفان و حقوق اقلیتها.
عضویت در شورای فرهنگ عمومی که از جمله نهادهای وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است از جمله دیگر مشاغل آقای عمید زنجانی بوده است.