تبیان، دستیار زندگی
قریب به یک هفته از فاجعه پلاسکو می گذرد و این حادثه ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی را به خود گرفته است. عده ای سعی دارند تا با حاشیه سازی های مختلف درباره حادثه پلاسکو و دلایل وقوع آن ؛ موجی در راستای تخریب شخصیت نامزد احتمالی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست ج
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام آنچه درباره حادثه پلاسکو باید بدانید /فیلم نوشت

قریب به یک هفته از فاجعه پلاسکو می گذرد و این حادثه ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی را به خود گرفته است. عده ای سعی دارند تا با حاشیه سازی های مختلف درباره حادثه پلاسکو و دلایل وقوع آن ؛ موجی در راستای تخریب شخصیت نامزد احتمالی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یعنی "دکتر محمد باقر قالیباف" و زیر سوال بردن عملکرد ایشان را راه اندازی کنند.

آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

صبح روز پنجشنبه هفته گذشته بود خبری تاسف بار جامعه ایران را شوکه کرد. خبر آتش سوزی در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو واقع در چهار راه استانبول که با گذشت 3 ساعت نهایتا به فرو ریختن آن منجر شد.

ساختمان پلاسکو در برابر دیدگان صدتا شهروند و آتش نشان و نیروهای امداد و ... آوار شد و بیش از 150 مجروح و همچنین قریب به سی تن مفقود و کشته احتمالی برجای گذاشت.

مقامات ارشد کشورهای مختلف از جمله : رئیس جمهوری ترکیه ، وزیر موقعیت های اضطراری فدراسیون روسیه ، سفیر لندن در تهران ، وزیر امور خارجه ترکیه و ... در پیام ها و بیانیه های جداگانه ابراز همدردی خود را با مردم ایران بیان کردند.

ابعاد سیاسی فاجعه پلاسکو

قریب به یک هفته از فاجعه پلاسکو می گذرد و این حادثه ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی را به خود گرفته است. عده ای سعی دارند تا با حاشیه سازی های مختلف درباره حادثه پلاسکو و دلایل وقوع آن ؛ موجی در راستای تخریب شخصیت نامزد احتمالی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یعنی "دکتر محمد باقر قالیباف" و زیر سوال بردن عملکرد ایشان را راه اندازی کنند. حال آن که با توجه به مستندات دکتر قالیباف از حدود 2 سال پیش بارها درباره ساختمان پلاسکو و پلمپ شدن آن به علت نا امنی های موجود اخطار داده بود اما بنا به دلایل متعددی منجر به پلمپ این ساختمان نشد.

واکنش های جهانی به شوک ایرانی

از اولین ساعات فروریختن ساختمان پلاسکو و خبر محبوس شدن چند تن از آتش نشانان و شهروند زیر آوار ؛ اکثر رسانه های غربی این خبر را در صدر اخبار خود قرار دادند. روزنامه واشنگتن پست ، شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا ، خبرگزاری رویترز ، شبکه خبری بی‌ بی ‌سی انگلیس ، شبکه خبری اسکای نیوز، روزنامه شیکاگو تریبون آمریکا ، روزنامه استار مالزی، روزنامه انگلیسی زبان لس ‌آنجلس تایمز و ... در گزارش هایی مختلف به زوایای سیاسی و اجتماعی آن پرداختند.

مقامات ارشد کشورهای مختلف از جمله : رئیس جمهوری ترکیه ، وزیر موقعیت های اضطراری فدراسیون روسیه ، معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس ، سفیر لندن در تهران ، وزیر امور خارجه ترکیه ، رئیس اداره آتش نشانی شهر «ردینگ» ایالت کالیفرنیا آمریکا و ... در پیام ها و بیانیه های جداگانه ابراز همدردی خود را با مردم ایران بیان کردند.

این مطالب را هم ببینید:

چه باید گفت به مردمی که با آتش پلاسکو عکس گرفتند

تهران به وقت فاجعه پلاسکو

بغضی که در «پلاسکو» شکست