تبیان، دستیار زندگی
طرح طبیعت گردی روستایی در روستای جیرسر باقرخاله بخش خمام از توابع شهرستان رشت در حال اجراست. مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همکاری « آژانس همکاری های بین المللی ژاپن » در راستای اجرای طرح طبیعت گردی در گیلان

طرح طبیعت گردی روستایی در روستای جیرسر باقرخاله بخش خمام از توابع شهرستان رشت در حال اجراست. "مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان"

بخش گردشگری تبیان

همکاری « آژانس همکاری های بین المللی ژاپن » در راستای اجرای طرح طبیعت گردی در گیلان

به گزارش تبیان از ایرنا؛ مازیار سیدنژاد روز پنج شنبه در جلسه بررسی روند پیشرفت طرح اکوتوریسم در روستای مذکور افزود: «این روستا با دارا بودن ویژگی های طبیعی و منابع گردشگری مناسب، یکی از روستاهای هدف در بخش گردشگری و طبیعت گردی است که در حاشیه تالاب بین المللی انزلی قرار دارد.»

به گفته وی، اجرای زیرساخت های لازم برای پذیرایی از گردشگران، مکان یابی و احداث برج پرنده نگری، اجرایی کردن تورهای کایاک سواری و قایقرانی در تالاب، توسعه کارگاه های تولید صنایع دستی، احداث اقامتگاه های بومگردی و نیز اجرای طرح مدیریت پسماند از جمله اقدامات آتی در این روستا خواهد بود. سیدنژاد افزود: «فعالیت هایی همچون آموزش کایاک رانی و صنایع دستی و ... برای اهالی روستا نیز در دست اجرا است.»

بر اساس این خبر، جمعیت روستای جیرسر باقرخاله دهستان چوکام نیز که کنار تالاب بین المللی انزلی قرار دارد، بر اساس اطلاعات منتشر شده آخرین سرشماری مرکز آمار ایران 740 نفر است و این روستا با مرکز بخش خمام، 10 کیلومتر فاصله دارد. طرح احیای تالاب انزلی و توسعه گردشگری روستاهای اطراف این تالاب بین المللی از چند سال پیش تهیه و با کمک آژانس همکاری های بین المللی ژاپن موسوم به جایکا در حال اجراست.


منبع :دنیای سفر