تبیان، دستیار زندگی
شریفی گفت: هر کجا قانون رعایت نشود، حقی ضایع می شود و جلوگیری از رفتارهای مغایر قانون و برخورد با قانون شکنان به نوعی احیاء حقوقی است که طبق قانون اساسی برعهده دستگاه قضایی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وظیفه دادستان تضمین اجرای صحیح حقوق عامه است

شریفی گفت: هر کجا قانون رعایت نشود، حقی ضایع می‌شود و جلوگیری از رفتارهای مغایر قانون و برخورد با قانون‌شکنان به نوعی احیاء حقوقی است که طبق قانون اساسی برعهده دستگاه قضایی است.

بخش حقوق تبیان

حشمت الله شریفی

نشست مشترک دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان ایلام با حضور حشمت الله شریفی دادستان عمومی وانقلاب مرکز این استان، سردار یاری فرماندهی نیروی انتظامی استان و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان ایلام برگزار شد.

شریفی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان ایلام با اشاره به حجم کار دادستان‌ها و وظایفی که قانون برعهده آنان قرار داده از جمله حفظ حقوق عمومی و اقامه دعوی در امور مربوط به آن بیان کرد: رعایت حقوق عامه امری است که اجرای آن بر عهده همگان بویژه دست اندرکاران و مسئولین است اما دادستان به لحاظ نوع تکلیفی که برعهده دارد وظیفه اش اجرای صحیح این حقوق است.

وی گفت: مطمئنا هر کجا قانون رعایت نشود، حقی ضایع می‌شود و جلوگیری از رفتارهای مغایر قانون و برخورد با قانون‌شکنان به نوعی احیاء حقوقی است که طبق قانون اساسی برعهده دستگاه قضایی است.

وی گفت: مطمئنا هر کجا قانون رعایت نشود، حقی ضایع می‌شود و جلوگیری از رفتارهای مغایر قانون و برخورد با قانون‌شکنان به نوعی احیاء حقوقی است که طبق قانون اساسی برعهده دستگاه قضایی است.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان ایلام ادامه داد: از سویی اگر چه دادستان در راستای ایفاء وظایفش اختیار دارد اما اعمال این اختیارات توام با مسئولیت بوده است. لذا هرجا به دستور دادستان کسی توسط ضابطین اعم از انتظامی و امنیتی و غیره جلب و دستگیر و بازداشت می‌شود باید با رعایت کامل حقوق شهروندی باشد.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت امر آموزش ضابطین دادگستری ادامه داد: آموزش ضابطین عام و خاص دادگستری که امری قانونی است در جهت رعایت حفظ حقوق شهروندی و اجرای صحیح دستورات قضایی است که بحمدالله معاونت منابع انسانی دادگستری و فرماندهی انتظامی تاکنون امر آموزش را به خوبی و طبق برنامه انجام داده است و باید مستمرا ادامه داشته باشد.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .