تبیان، دستیار زندگی
در این بسته هفتگی نیز طبق روال همیشگی ، مطلب بخش سلامت را در هفته قبل مرور می کنیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرفه های خطرناک، آفت کش های بیماری زا

در این بسته هفتگی نیز طبق روال همیشگی ، مطلب بخش سلامت را در هفته قبل مرور می کنیم.

فرآوری : نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان

سرفه

چرا موها نازک می شوند؟

به طور کلی موهای بدن خیلی ضخیم نیستند، مگر اینکه بخواهیم موهای سر را در نظر بگیریم. اما زمانی که کاهش قابل ملاحظه ای در ضخامت موهای بدن ایجاد شود، ممکن است یک مشکل اساسی در بدن وجود داشته باشد که باید از آن مطلع شوید. در اینجا علل نازک شدن موها را می گوییم.

7 نوع هپاتیت را بشناسید

هپاتیت به معنای تورم و التهاب کبد است و به دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود که بعضی از آنها قابل سرایت هستند. از عواملی که باعث هپاتیت می‌شوند می‌توان به مصرف الکل، برخی داروها و آلودگی به باکتری و ویروس اشاره نمود.

درد کف پا؛ علل و درمان آن

گاهی درد کف پا مشکلات عمده ای برای فرد ایجاد می کند. بیماری هایی که روی گردش خون تاثیر می گذارند و توزیع نامناسب چربی ها در بدن می تواند زمینه این مشکل را فراهم می کنند.

5 دلیل خطرناک سرفه مداوم

بیشتر سرفه های مزمن و دائمی دلیل خوش خیمی دارند، مانند برونشیت، آلرژی، آسم و یا حتی بیماری ریفلاکس معده و به راحتی درمان می شوند. اما برخی سرفه ها می توانند بالقوه کشنده باشند. اگر سرفه بیش از دو هفته به طول بیانجامد و با علائم مشکوکی همراه باشد، در بدترین حالت می تواند نشانه یک بیماری خطرناک باشد.

چرا بعضی ها تحمل درد را ندارند؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از عمل جراحی، مردان در مقایسه با زنان درد کمتری می‌کشند، زیرا تحمل درد در زنان پایین‌تر است.حال باید پرسید چرا برخی افراد نمی توانند درد را تحمل کنند؟

بیماری هایی که از روی صورت می فهمیم

اینکه اکثر پزشکان موقع صحبت کردن به چشمان بیمارشان دقیق می شوند، صرفا به دلیل برقراری ارتباط کلامی نیست. برخی علائم بیماری ها در صورت نمود پیدا می کنند که گاهی جدی هستند. حتی می توانید از پزشک سئوال کنید چه چیز در صورت تان مشاهده می کند.

تشنج کودکان در اثر تب

تشنج های ناشی از تب ساده تشنج هایی هستند که بین سنین شش ماهگی تا پنج سالگی دیده می شوند، اغلب دمای بدن موقع تشنج مساوی یا بالاتر از 38 درجه سانتیگراد است.

داروهای تاریخ گذشته را مصرف نکنید

با تمام شدن تاریخ مصرف دارو علاوه براینکه اثربخشی آن کاهش می یابد، امکان بروز مسمومیت نیز وجود دارد. بنابراین نباید داروها را بعد از تاریخ انقضای آن ها مصرف کرد.

بیماری شانه یخ زده چیست؟

شانه منجمد یا یخ زده به معنای محدودیت شدید حرکتی درمفصل شانه است. شانه منجمد بیشتر در زنان دیده شده و به علت التهاب و سفت شدن کپسول مفصلی ایجاد می شود.

10 بیماری ناشی از آفت کش ها

همانطور که می دانید سموم شیمیایی از جمله آفت کش ها از دلایل اصلی بروز برخی بیماری ها در انسان به حساب می آیند. در این نوشتار سعی شده تا به برخی از عوارضی که بدلیل تاثیر آفت کش ها بر کودکان بوجود می آید پرداخته شود.

انواع رینیت؛ گرفتگی و التهاب بینی

رینیت ها طیف وسیعی از التهابات بینی با علائمی مشترک و شبیه هم هستند که در بسیاری از موارد تشخیص آنها از یکدیگر مشکل است. انسداد، احتقان‌ و ترشح‌ بینی از مشخصات اصلی رینیت ها هستند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.