تبیان، دستیار زندگی
آیین رونمایی از سه کتاب مکتب نقاشی «خیالی ساز» شهره به نقاشی «قهوه خانه ای» عصر دوشنبه چهارم بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه کتاب مکتب نقاشی «قهوه‌خانه‌ای» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از سه کتاب مکتب نقاشی «خیالی‌ساز» شهره به نقاشی «قهوه‌خانه‌ای» عصر دوشنبه چهارم بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

بخش هنری تبیان
کتاب نقاشی قهوه خانه

طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ فرهنگسرای نیاوران با دعوت از بازماندگان نقاشان قهوه خانه‌ای از جمله احمد خلیلی، حسین همدانی، عباس بلوکی‌فر، محمد فراهانی، محمد حمیدی، علی‌اکبر لرنی و حسن اسماعیل‌زاده با در اختیار گذاشتن مکان و تجهیزات اقدام به تولید ۵۲ اثر می‌کند که این آثار هم اکنون در گنجینه فرهنگسرای نیاوران نگهداری می‌شود.

بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با توجه به این پیشینه، ضمن دعوت از هادی سیف که خود از بانیان این طرح بود کتاب «از قهوه خانه تا فرهنگسرای نیاوران» که شامل تصاویر و شرح آثار و همچنین دو کتاب سرگذشت محمد مدبر و حسین قولر آغاسی را به طبع تالیف ایشان و انتشار درآورده است.

آیین رونمایی از این ۳ کتاب به همراه نمایش ۵۲ اثر نقاشی قهوه‌خانه‌ای در روز دوشنبه ۴ بهمن ماه ساعت ۱۸ در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

در این آیین ضمن حضور هنرمندان و صاحب سخنان این مکتب، برادران حمیدی از بازماندگان این هنر برای اجرای ورک‌شاپ نقاشی قهوه‌خانه‌ای حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه در گالری اصلی مجموعه تا هشتم بهمن ماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.


منبع: ایلنا