تبیان، دستیار زندگی
رد دبیر شورای نگهبان گفت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری حكومت عدل اسلامی دوباره در جامعه ما خودش را نشان داد. آیت‌الله احمد جنتی روز یكشنبه در نخستین یادواره شهدای رسته بهداری استانهای سه‌گانه خراسان در مركز فرماندهی به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله جنتی انتخابات ریاست جمهوری را نشانگر عدل اسلامی توصیف كرد

دبیر شورای نگهبان گفت: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری حكومت عدل اسلامی دوباره در جامعه ما خودش را نشان داد.

آیت‌الله احمد جنتی روز یكشنبه در نخستین یادواره شهدای رسته بهداری استانهای سه‌گانه خراسان در مركز فرماندهی بهداری شمال شرق كشور در مشهد افزود: همچنین در این دوره از انتخابات مردم مومن و فهیم انقلاب اسلامی مشاهده كردند كه خدمت صادقانه به آنان در عرصه خدمتگذاری عینیت بخشیده شده است. وی بر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاكید كرد و آن را باعث عزت و افتخار نظام اسلامی برشمرده و گفت: این جای تاسف است كه هنوز نتوانستیم به معنای واقعی شهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی را بشناسیم. او گفت: اقشار مختلف ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی باید با حفظ ارزشهای نظام و انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منكر آرمانهای والای شهیدان را پاس دارند.

وی ادامه داد: اگر ایثارگری شهدا در طول تاریخ نبود خلقت، معنویت و عفت و پاكدامنی در جهان نابود می‌شد و اثری از آنها باقی نمی‌ماند. معاون جانشین فرمانده حفاظت اطلاعات ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت: برگزاری چنین یادواره‌هایی نقش بسیار مهم در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد. سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی اظهار داشت: نباید غبار غم بر یادواره‌های بزرگداشت شهیدان حكم فرما شده بلكه همواره نشاط و شادابی بر آنها موج بزند چون فضای جبهه‌های نبرد همواره با نشاط همراه بود.

مشاور و رییس دفتر فرمانده‌كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: حدود ‪ ۸۰۰‬هزار نفر از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس توسط كادر بهداری یگانهای مختلف درمان شده و ‪ ۱۰۰‬هزار نفر از مصدومین شیمیایی برای مداوا به سایر نقاط كشور منتقل شدند. سردار سرتیپ نصرالله فتحیان ادامه داد: همچنین بالغ بر ‪ ۹۰‬هزار مورد عمل جراحی بزرگ توسط پزشكان در جبهه‌های نبرد انجام شد و دهها هزار نفر پزشك، پرستار و امدادرسان در دوران دفاع مقدس به رزمندگان خدمات رسانی می‌كردند. فرمانده بهداری سپاه پاسداران در شمال شرق كشور نیز در این مراسم گفت:
تاكنون ‪ ۳۱۸‬شهید رسته بهداری یگانهای مختلف ارتش، سپاه، بسیج و جهاد در استانهای خراسان شناسایی شده‌اند. سرهنگ دكتر سیدعلی موسوی هدف این یادواره را گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رسته بهداری سپاه و ارتش و جهادگر برشمرد و گفت: در حاشیه این یادواره نمایشگاهی شامل خدمات رسته بهداری یگانهای مختلف شامل بیمارستان و اورژانس صحرایی و سایر تجهیزات خدمات رسانی بنمایش گذارده شده است.

در ادامه مراسم پیام فرمانده‌كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یادواره قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده: شهدای عرصه امدادرسانی در دوران دفاع مقدس زخمهای رزمندگان را با ایثارگری و اقدامات خویش التیام بخشیده و با خون خویش رساترین درسهای ایثار را بر صفحات تاریخ نوشتند. سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در ادامه پیام خود كه توسط رییس دفتر وی قرائت شد آورده: برپایی چنین یادواره‌هایی نقش مهمی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.