تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه نقاشی کودکان کار با 150 اثر با موضوع هوای پاک در دومین نمایشگاه هوای شهرم را آبی کشیدم و همزمان با اجرای طرح جهاد مهربانی با حضور مهناز افشار و سایر هنرمندان و بازیگران سینما به نفع کودکان کار و بدسرپرست 3 بهمن ساعت17 تا20 در فرهنگ سرای ار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حراج آثار نقاشی "کودکان کار" با حضور بازیگران و هنرمندان

نمایشگاه نقاشی "کودکان کار" با 150 اثر با موضوع " هوای پاک" در دومین نمایشگاه " هوای شهرم را آبی کشیدم" و همزمان با اجرای طرح جهاد مهربانی با حضور مهناز افشار و سایر هنرمندان و بازیگران سینما به نفع کودکان کار و بدسرپرست امروز 3 بهمن ساعت17 تا20 در فرهنگ سرای ارسباران برگزارمی شود .

بخش هنری تبیان
فرهنگ سرای ارسباران

150 اثر از دانش آموزان هشت مدرسه کودکان کار با موضوع هوای پاک در دومین نمایشگاه نقاشی "هوای شهرم را آبی کشیدم"حضور دارند. قرار است آثار این نمایشگاه با حضور مهناز افشار سخنگوی پویش با همت عالی به فروش و عواید حاصل از آن صرف هزینه‌های آموزشی بچه‌های کار شود.

دانش آموزان مدرسه مهربانی پارس، صبح رویش، ایلیا، زینبیه عرفانه از مناطق 17 ، 19، 20 ، 21 ،20 و موسسه شکوفایی استعدادهای کودکان و انجمن حمایت از کودکان کار در منطقه 15 با 24 با ارائه نقاشی در دومین نمایشگاه " هوای شهرم را آبی کشیدم"  حضوردارند.

به گفته مدیران این مدارس اکثر کودکان کار از مشکلات خانوادگی، فقر شدید مالی، سوء تغذیه ، عدم آگاهی والدین ، اعتیاد و مشکلات روانی والدین، ترک خانواده از سوی پدر، طلاق والدین، فوت پدر، بیماری والدین رنج می‌برند و دچار آسیب‌های اجتماعی زیادی شدند آن‌ها  به دلیل تأمین مخارج زندگی خود و خانواده‌شان و کمبود نیازهای اولیه زندگی، قادر به انجام تکالیفشان نیستند و اکثر آن‌ها نزد پدر بزرگ یا مادر بزرگ و یا یکی از اقوامشان بسر می‌برند. هر چند دراین مدارس سعی شده پنج شنبه و جمعه‌ها برای کودکان کار کلاس‌های فوق برنامه برگزار شود . مدرسه برای این بچه‌ها حکم بهشت را دارد، چون فقط در چند ساعت حضور در مدرسه فرصت کودکی دارند و در ساعات خارج از مدرسه به اجبار خانواده باید کار کنند و  با آسیب‌ها و صدمات بسیار دست و پنجه نرم کنند . در واقع مدرسه برای کودکان کار حکم پناهگاه دارد.

به گفته محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه 3 و رییس فرهنگسرای ارسباران این طرح همزمان با اجرای طرح جهاد مهربانی و با شعار من جهادی‌ام با حضور افراد نیکوکار به همیاری کودکان بدسرپرست می‌پردازد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی شریعتی بالاتراز پل سیدخندان خ جلفا مراجعه کنند.


منبع:روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران