تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر ورزش در مورد اختلافات اهالی دوومیدانی با مدیریت این رشته گفت: نمی توانم بگویم حق با کدام طرف است فقط سوء تفاهماتی ایجاد شده که باید برطرف شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصرالله سجادی: نمی‌توانم بگویم حق با کیهانی است یادوومیدانی کاران

معاون وزیر ورزش در مورد اختلافات اهالی دوومیدانی با مدیریت این رشته گفت: نمی توانم بگویم حق با کدام طرف است فقط سوء تفاهماتی ایجاد شده که باید برطرف شود.

بخش ورزشی تبیان
سجادی

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله سجادی با اشاره به بیانیه ای که جمعی از دوومیدانی کاران چند روز پیش در اعتراض با مدیریت این رشته منتشر کردند و بعد از آن نشستی که با وی در محل وزارت ورزش برگزار کردند، اظهارداشت: خودم خواستم که بیایند و نشستی داشته باشند تا صحبت های شان را بشنوم. جلسه خوبی هم برگزار شد و صحبت های شان در موارد مختلف گوش کردم.

وی در این رابطه ادامه داد: آنها اعتراضاتی نسبت به مسائل مختلف از جمله حقوق های شان داشتند. همچنین در مورد برنامه های تمرینی و حضورشان در رقابت های مختلف هم انتقاداتی را مطرح کردندکه همه را شنیدم.

معاون وزیر ورزش که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، تاکید کرد: مشکل خاصی نیست و امیدوارم به زودی مشکلات اهالی دوومیدانی را حل کنیم تا آرامش به این رشته بازگشته و بتوانند بدون دغدغه تمرینات شان را دنبال کنند.

نصرالله سجادی در مورد اینکه «به نظر می رسد حق با کدام طرف است و باید بیشتر حق را به کدام طرف داد؟»، گفت: البته من هنوز صحبت های رئیس فدراسیون (کیهانی) نشنیده ام، نمی توانم بگویم حرفی در این مورد بزنم اما به هر حال باید مشکل این ورزشکاران حل شود تا با خیال راحت تمرین کنند. آنها ورزشکارانی دلسوز و علاقمند هستند. فکر می کنم سوء تفاهماتی به وجود آمده که باید برطرف شود. در کل مشکل خاصی نیست.

در ادامه این گفتگو سجادی که رایاست ستاد عالی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در تهران را بر عهده گرفته است، در مورد وضعیت میزبانی این رقابت ها توضیح داد و گفت: سیاست وزارت ورزش کسب میزبانی در رشته های مختلف برای مسابقات آسیایی و جهانی است. میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به نوبه خود استثنایی است. در این رابطه از مدت ها پیش و حتی قبل از نهایی شدن میزبانی، مذاکرات زیادی میان فدراسیون شطرنج و وزارت ورزش انجام شد و در آستانه مسابقات هم این مذاکرات ادامه دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش تاکید کرد: طی روزهای گذشته نشستی با مسئولان فدراسیون شطرنج داشتیم. همچنین دیداری با نماینده فیده داشتیم که به منظور بازدید از آخرین شرایط میزبانی ایران به تهران سفر کرده است. خوشبختانه همه شرایط مهیا است و مشکل خاصی احساس نمی شود.

سجادی در مورد هزینه های میزبانی ایران و هزینه ای که فدراسیون شطرنج خیلی وقت پیش از این باید به حساب فیده واریز می کرد، گفت: هزینه های میزبانی بالا است، وزارت ورزش باید به فدراسیون کمک کند و ان شالله این کمک ها زودتر انجام می شود. مشکل اصلی البته ارزی است که باید پرداخت شود. در این رابطه و برای تامین هزینه های لازم برای واریزشدن به حساب فیده، بخشی از کار به عهده ما نیست و مربوط به نهادهای دیگر می شود که امیدوارم کمک کنند. در کل اینکه پرداخت هزینه میزبانی شاید با تاخیر انجام شود اما قطعا به طور کامل و به همین زودی انجام می شود.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .