تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری   رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ایران روز شنبه در جمع علما،اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلامی امام ترمزی‌شهر دوشنبه پایتخت تاجیكستان گفت : اسلام جز حق و حقیقت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسلام دین دوستی و حقیقت است


حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری   رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ایران روز شنبه در جمع علما،اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلامی امام ترمزی‌شهر دوشنبه پایتخت تاجیكستان گفت : اسلام جز حق و حقیقت نیست و این دین ، دین دانش و صلح و دوستی است.
به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا ایشان كه جمعه شب برای انجام یك سفر غیر رسمی وارد شهر دوشنبه پایتخت تاجیكستان شد افزود: هرچه علم پیشرفت كند شناخت مردم از اسلام‌بیشتر می‌شود. وی گفت : گسترش علم و دانش مساوی است با شناخت بیشتراسلام و برخلاف ادعای برخی كه اسلام را به دنیا بد معرفی می‌كنند این دین نیازی به زور برای گسترش ندارد، زیرا هر جا اسلام واقعی معرفی شود مردم آزاد اندیش جهان از آن استقبال خواهند كرد. سرپرست حجاج ایرانی بااشاره به تاكید پیامبرگرامی اسلام (ص) بر كسب علم و دانش گفت : تنها راه معرفی اسلام واقعی كسب علم و دانش و كردار و رفتار نیك از سوی مسلمانان است.
وی اظهارداشت : اگرعلمای اسلام به دستورات اسلام خوب عمل كنند، می‌توانند با كردار و رفتار پسندیده، اسلام حقیقی را به مردم جهان معرفی كنند. رئیس موسسه دارالحدیث متذكر شد: دین مبین اسلام و دستورات آن آنقدر زیبا و مورد نیاز بشر است كه اگر جهانیان آن را بشناسند به اسلام رو می‌آورند. به‌عقیده ری شهری ، همه دستورات و مقررات اسلام برای بشریت قابل استفاده است ، زیرا این دین یك دین كامل است و برای تمام شئون زندگی همچون كسب علم و دانش ، تشكیل خانواده ، روابط اجتماعی ، تربیت فرزند،تحصیل،تجارت ، كشاورزی، تولید وصنعت ، بازار، كشورداری و مردم داری و همچنین تحقیق، رهگشا و قابل استفاده است . در این دیدار "امان‌الله نعمت زاده" مفتی و رئیس شورای علمای تاجیكستان نیز با تاكید بر تحكیم دوستی و برادری بین ایرانیان گفت : ما هم معتقدیم اسلام بدون جنگ و فتنه جهان را می‌گیرد. وی افزود: علی رغم اینكه دشمنان سعی دارند جلو گسترش اسلام واقعی را بگیرند ولی هرچه مردم روشن تر می‌شوند حقیقت اسلام را بیشتر درك می‌كنند و خود به خود جذب این دین می‌شوند. رئیس شورای علمای تاجیكستان از رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ایران خواست تابااهدای كتابهای جدید به كتابخانه دانشگاه امام ترمزی نیاز دانشجویان و علمای تاجیكستان را به كتابهای مورد نیاز برآورده كند.
دانشگاه امام ترمزی تاجیكستان كه درحال حاضر حدود ‪ ۸‬هزاردانشجوی دختر و پسر دارد ، حدود ‪ ۱۴‬سال پیش تاسیس شده است.
موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ایران كه وابسته به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی یكی از نوادگان امام حسن مجتبی "ع" مدفون در شهرتاریخی ری در جنوب تهران پایتخت ایران است ، ‪ ۱۰‬سال پیش تاسیس و هم اكنون علاوه بر تحقیق و پژوهش درباره حدیث و نجوم ، یك دانشكده و نیز مركز انتشارات و رصدخانه دارد. در این مراسم جمعی از اساتید و شخصیتهای مذهبی تاجیكستان و همچنین ناصر سرمدی پارسا سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیكستان حضور داشتند.