تبیان، دستیار زندگی
ست   آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار مسئولین ستاد سومین جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) گفت: هنر واقعی آن است كه بتوانید معقول را به محسوس تبدیل كنید. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل رسا، آیت الله جوادی آمل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر تبدیل معقول به محسوس است

آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار مسئولین ستاد سومین جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) گفت: هنر واقعی آن است كه بتوانید معقول را به محسوس تبدیل كنید.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل رسا، آیت الله جوادی آملی روز پنجشنبه در دیدار مسئولین ستاد سومین جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) ، مدیران كل فرهنگ و ارشاد اسلامی كشور و معاونان شهرداری‌های خراسان رضوی با بیان تعریف واقعی هنر اظهار داشت: هنر آن است كه معقول را محسوس كنید. اگر مطلبی از عقل به خیال و از خیال به حس آمد ارزش می‌یابد و آن گاه مورد توجه علما، حوزویان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد و منشأ‌ اثر در آنان خواهد شد.
وی با انتقاد از بی‌مهری و كم توجهی به مقام والای برخی از امامان معصوم (ع) افزود: متأسفانه گویا برخی از ما واقفی مذهب هستیم و پس از وجود مقدس امام هشتم (ع) تنها به یاد امام زمان (عج) هستیم و در سالروز ولادت و شهادت امامان نهم، دهم و یازدهم (علیهم السلام) به نحو شایسته تجلیل به عمل نمی‌آوریم.
این مفسر برجسته قرآن حوزه علمیه قم از سومین ستاد جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) خواست تا هنرمندان را به ارائه مطالب درباره همه ائمه اطهار (ع) تشویق كنند.
شایان ذكر است دبیر جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) در آغاز این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت این جشنواره و معرفی مسئولان آن پرداخت.
همچنین یكی از طلاب حوزه علمیه قم به دست آیت الله جوادی آملی در حضور مسئولین جشنواره معمم و ملبس به لباس مقدس روحانیت شد.